Beantwoord

Overschrijven vanaf kinderspaarrekening

  • 12 September 2022
  • 5 reacties
  • 557 Bekeken

Goedendag,

 

Het is binnenkort de verjaardag van mijn kind en ik zou graag wat geld van zijn spaarrekening willen overschrijven naar mijn spaarrekening om een cadeau te kopen. Ik krijg echter altijd een foutmelding dat er een technisch probleem is en deze functie tijdelijk niet beschikbaar is.
Is er een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt.


Mvg,

 

James

icon

Beste antwoord van JarneM 12 September 2022, 12:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Hallo @James Deledicque ,

 

Je kan dit zeker zelf proberen maar dan wel naar de zichtrekening op jouw naam en niet naar de spaarrekening op jouw naam. Je dient hier steeds wel rekening te houden met wettelijke bepalingen voor minderjarigen.

 

 

Ik hoop jou hiermee alvast van dienst te zijn.

 

 

 

Vriendelijke groeten

JarneM

Maar dan krijg ik de melding “ De rekening van de opdrachtgever mag geen spaarrekening zijn. Gelieve dit te veranderen in een zichtrekening. “

Enkel als ik probeer over te schrijven naar onze spaarrekening komt er

“ Overschrijvingen van rekeningen van minderjarigen moeten altijd in het belang van de minderjarige zijn. Kies 'Bevestigen' als dit het geval is. “

Ik bevestig dit en dan komt er telkens een melding dat er een technisch probleem is

Reputatie 2

En heeft jouw zoon of dochter eventueel de Welcome Pack, onze gratis jongerenzichtrekening? Dan zou je dit wel eerst naar daar kunnen overschrijven en van daaruit naar één van jouw rekeningen.

 

Indien dit niet het geval is, kan je eventueel best toch eens telefonisch contact opnemen met ons Easy Banking Centre via het nummer 02 762 60 00 of via de “Communicatie”-functie in jouw app.

 

 

Vriendelijke groeten

JarneM

Nee, mijn kinderen zijn nog maar 9 en 7 jaar dus hebben ze nog geen jongerenzichtrekening

Reputatie 4

Hallo, @James Deledicque,

Je kan voor je beide kinderen een gratis zichtrekening openen. Pas vanaf ze 18 jaar zijn wordt deze rekening omgezet naar een jongerenrekening (“Hello4You”). Deze rekening is ook gratis tot ze 28 jaar worden.

Zo lang ze minderjarig zijn kan jij als ouder hun zichtrekeningen ook beheren.

 

Vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer