Beantwoord

overschrijving duurt lang

  • 25 February 2020
  • 3 reacties
  • 6787 Bekeken

Ik ben pas klant geworden bij Fortis en merk dat het heel lang duurt vooraleer overgeschreven geld naar iemand die ook bij Fortis is, wel heel lang duurt. Ik kom van bij KBC en daar stond het geld onmiddellijk op mijn dochter haar rekening. Is er zicht op betering hierop, want ik vind dit wel een enorm groot nadeel. Mvg, Patricia

icon

Beste antwoord van JolienP 26 February 2020, 11:11

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Patricia, 

Een overschrijving tussen twee rekeningen van BNP Paribas Fortis die werd ingevoerd voor 18u, wordt  binnen enkele uren verwerkt en komt dezelfde dag nog toe. 

Verrichtingen tussen rekeningen op dezelfde naam bij onze bank, komen onmiddellijk toe.

De reden dat het wat langer duurt wanneer je naar iemand anders overschrijft, is zodat we tijd hebben om te reageren wanneer er iets fout zou lopen. 

 

Met vriendelijke groeten,

Jolien P

 

waaroM duurtivershrijVing het zolang bij fortis vanfortis naar ing  voor het bij ing op rekening staat

Reputatie 7

@titake12 

Overschrijvingen tussen twee verschillende banken kunnen maximaal 2 bankwerkdagen in beslag nemen, 3 als je de dag van verzending meetelt.

Dat is een richtlijn die bepaald werd toen het huidige model van van Europese overschrijvingen (SEPA) opgericht werd. Op deze pagina kan je daarover meer info vinden.

Die termijn geldt voor alle Europese banken, niet enkel voor ons. In praktijk worden overschrijvingen alvast vaak sneller uitgevoerd.

Reageer