Beantwoord

overschrijving naar buitenland - Australie

  • 6 March 2020
  • 1 reactie
  • 1940 Bekeken

Beste, binnenkort dien ik overschrijvingen te maken naar mijn dochter die in Australië woont.

Reden van overschrijving is betalingen voor bijwerken van woning.

 

Mijn vraag : wat zijn de kosten die de bank zal aanrekenen voor de overschrijving naar buitenland?  Op welke basis worden deze berekend? Hebben jullie een voorstel ivm de betalingen naar Australië om kosten te kunnen besparen?

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 6 March 2020, 11:11

Bekijk origineel

1 reactie

Hey @patrick vandenbranden ,

Ten eerste raad ik je aan onze currency guide even te bekijken zodat je de overschrijving zeker correct invoert.

Hier is ook een handleiding waar stap per stap staat uitgelegd hoe je een internationale overschrijving kan uitvoeren.

Om vervolgens je vraag te beantwoorden:

  • Er zijn een aantal vaste kosten die worden aangerekend voor internationale overschrijvingen, deze kan je terugvinden op de 15e pagina van onze tarievenlijst.
  • Je kan kiezen om deze kosten zelf te betalen, te delen of over te laten aan de begunstigde. Als je kiest om de kosten allemaal zelf te betalen, komen hier ook de kosten bij die de bank van de begunstigde aanrekent. Deze zijn afhankelijk van het land en de bank.
  • De wisselkoers is afhankelijk van het moment waarop je deze overschrijving uitvoert, een schatting wordt vermeldt bij het uitvoeren van deze overschrijving. 

Als je graag dat we een simulatie uitvoeren zodat je een idee hebt van de kosten, kan je steeds beveiligd binnenbellen!

Dit kan je doen door via de Easy Banking App beveiligd binnen te bellen of door middel van de Easy Banking Phone Code.

Groetjes,

Lieze

Reageer