Beantwoord

Overschrijving spaarrekening naar lopende rekening

  • 3 May 2023
  • 2 reacties
  • 768 Bekeken

Hi,

Heb een paar dagen geleden een overschrijving gedaan van lopende rekening naar spaarrekening,

nu (door omstandigheden) wil ik terug van spaarrekening naar lopende rekening, doch dit lukt niet.

krijg steeds de boodschap “De rekening van de opdrachtgever mag geen spaarrekening zijn, gelieve dit te veranderen in een zichtrekening”?

Wat te doen?

Graag uw mening

Dank

Jacques

icon

Beste antwoord van CaroleL 4 May 2023, 11:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Hallo Jacques,

 

Bedankt voor uw bericht. 

Als ik het goed begrijp probeert u van uw spaarrekening naar uw zichtrekening over te schrijven maar krijgt u de foutmelding dat u een zichtrekening dient te selecteren als begunstigde rekening.

 

Via dit kanaal krijg ik helaas geen toegang tot uw gegevens waardoor ik niet in detail kan nagaan wat er bij u misloopt. Wel geef ik u met plezier enkele mogelijke oorzaken mee. 

 

  1. Verkeerde rekening.

U selecteerde perongelijk een verkeerde rekening. Kijk zeker goed na dat u van de juiste spaarrekening naar de juiste zichtrekening overschrijft.

 

  1. Houders  van de rekening.

Bij het uitvoeren van overschrijvingen tussen eigen rekeningen gelden er enkele regels. U kunt volgende overschrijvingen wel uitvoeren vertrekkende van de spaarrekening:

  • Van een indivuele spaarrekening op een indivudele zichtrekening.
  • Van een gemeenschappelijke spaarrekening op een gemeenschappelijke zichtrekening.

U kunt dus niet overschrijven van een gemeenschappelijke spaarrekeningen naar een individuele zichtrekening. Of van een individuele spaarrekening naar een gemeenschappelijke zichtrekening.

 

  1. Verzetten.

Sommige klanten laten een verzet op de rekening zetten die ervoor zorgt dat ze geen tegoeden van de spaarrekening kunnen halen.

 

Lukt het nog  steeds niet of biedt dit geen volledig antwoord op uw vraag?

Aarzel dan zeker niet om ons telefonisch te contacteren. Onze experten helpen u met plezier verder op het nummer 02/ 762 60 00.

 

Groetjes,

CaroleL

Oké, is inmiddels in orde, met uw omschrijving gezien dat van een gezamenlijke spaar niet naar een (niet gezamenlijke) zichtrekening kan overgeschreven worden. 
dank

Reageer