Beantwoord

Overschrijvingsformulier scannen

  • 28 September 2020
  • 3 reacties
  • 522 Bekeken

Is het bij Fortis nergens mogelijk om een ontvangen overschrijvingsformulier te scannen met bv je eigen smartphone en zodoende deze overschrijving ook veel makkelijker uit te kunnen voeren zonder dat je bv bedrag en mededeling manueel moet ingeven?

icon

Beste antwoord van YannickB 29 September 2020, 09:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @DennisDennis 

Jammer genoeg is dat op dit moment nog niet mogelijk. Easy Banking App kan voorlopig enkel QR-codes voor Bancontact betalingen scannen.

Ik geef het alvast wel voor je door als suggestie.

Gelukkig kan dit nu wèl… Echter, als ik een QR code van een factuur inscann kan ik dan nog de (effectieve) datum kiezen waarop deze betaling zal uitgevoerd worden/waarop het bedrag van mijn rekening zal gaan?

Reputatie 1

Gelukkig kan dit nu wèl… Echter, als ik een QR code van een factuur inscann kan ik dan nog de (effectieve) datum kiezen waarop deze betaling zal uitgevoerd worden/waarop het bedrag van mijn rekening zal gaan?

Hey Freddy,

indien je dit scant met de QR code zal het tellen als een soort kaartbetaling in plaats van een overschrijving, je kan dan ook niet kiezen wanneer de betaling doorgaat; deze gebeurd meteen.

Heb je liever dat je kan beslissen of het pas later van je rekening afgaat, kan je eventueel nog gebruik blijven maken om de facturen te betalen via overschrijving.

 

Groetjes,

Jess

Reageer