Beantwoord

probleem vrijgave huurwaarborg

  • 5 August 2020
  • 1 reactie
  • 568 Bekeken

Beste 

 

Begin vorige maand verhuisde ik naar mijn nieuwe woning waarop ik mijn huur appartement verliet.

Ik had een een contract van 3-6-9 en aangezien de huurperiode maar 1 jaar bedroeg kreeg ik dus ook maar 1/3 van de volledige waarborg terug. 

 

Ik ben hiervoor een vrijgave huurwaarborg document bij de bank gaan halen en heb dit dan door mijn vriendin en de verhuurders laten invullen samen met de overdracht van de sleutels. Hier is er een foutieve berekening gebeurd, ipv 3 x de huur (3 x 690=2070) wat ook de waarborg was, is er op het papier rekening gehouden met de volledige kost, dit houd de huur en gemeenschappelijke kosten in (765 x 3=2295).

Ik bracht dit papier de volgende dag naar de bank waarna ik ongeveer na een week een bedrag van 540 euro ontving. Dit klopt dus niet aangezien 1/3 690 euro bedraagt. 

 

Ik belde en mailde hierover verschillende keren met het kantoor van Eeklo als ook de helpdesk van Brussel. Zij konden mij eerst niet veel zeggen aangezien ze de documenten terug moesten opvragen. Na 2 weken te wachten kreeg ik een antwoord die mij toch een beetje verbaasde ookal was ik zelf ook al tot deze logica gekomen. 

 

De bank melde mij dat de bedragen niet klopten en dat er daardoor 1530 (volgens het document) naar de huurder is overgemaakt en de rest naar ons is overgemaakt. Nu melden ze mij dat ik dit met hen moest regelen? Ik was toch een beetje verschoten van deze werkwijze, ik vind het maar vreemd dat de bank bij een hogere totaalsom dan de waarborg toch de waarborg vrijgeeft en dan zelf beslist wie hoeveel krijgt? 

 

Nu mailde ik hierover nog verder met de bank aangezien ik dit maar een zeer slechte service vond, na lang aandringen gingen ze nog verder kijken wat ze voor mij konden doen. Ik heb getracht om dit met de huisbaas te regelen maar heb nog geen respons gehad tot op heden. Ook de bank heeft hier nog geen vervolg aan gegeven. Ik zit nu toch wel in een vervelende positie aangezien ik de huisbaas niet kan dwingen dit verschil over te schrijven en de bank mij ook niet kan helpen. 

 

Ik probeer hierbij nogmaals een oplossing voor dit probleem te vinden. 

icon

Beste antwoord van YannickB 5 August 2020, 10:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @schautcharel 

Dat is inderdaad geen prettige situatie.

Ik heb zelf via deze site jammer genoeg geen toegang tot jouw rekeningen en andere persoonlijke gegevens, waardoor ik het niet persoonlijk voor je op kan volgen, maar ik raad je aan om hierover een klacht in te dienen via ons online klachtenformulier.

Op die manier wordt de situatie grondig onderzocht en opgevolgd.

 

Reageer