Beantwoord

rekening geblokeerd

  • 27 August 2020
  • 7 reacties
  • 680 Bekeken

Mijn rekening is geblokkeerd. Telkens als ik bel naar het bureau weten ze niet waarom het geblokeerd is en moet ik steeds wachten. We zijn nu 2 dagen verder en ik kan nog steeds niet aan mijn geld. Ik krijg geen uitleg waarom het geblokkeerd is zodat ik het nodige kan doen. 
 

icon

Beste antwoord van Anonymous 1 September 2020, 10:43

Bekijk origineel

7 reacties

Hey @Hassan91 ,

Rekeningen kunnen geblokkeerd worden door diverse redenen. Soms kan dit pas na onderzoek kan worden meegedeeld. Weet wel dat dit voor jouw eigen veiligheid geblokkeerd wordt.

Ik raad je aan nog even af te wachten, van zodra we meer info hebben, zal je dit ontvangen.

Groetjes,

Lieze

Maar ondertussen kan ik wel geen inkopenmeer doen en niet eten of de huur en rekeningen betalen. Ik kan toch niet blijve wachten zonder enige uitleg of vooruitzichten. Mijn loon is vandaag op die rekening gestort maar ik kan er niet bij geen 1 euro

Hey @Hassan91,

Spijtig om te horen dat je in deze situatie zit.

Heb je nog een andere kaart die je wel kan gebruiken?

Is dit niet het geval, dan vrees ik dat de enige optie is om even geld van vrienden of familie te lenen tot het onderzoek zal zijn afgerond en je weer toegang hebt.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 6
Badge +3

Hey @Hassan91,

Spijtig om te horen dat je in deze situatie zit.

Heb je nog een andere kaart die je wel kan gebruiken?

Is dit niet het geval, dan vrees ik dat de enige optie is om even geld van vrienden of familie te lenen tot het onderzoek zal zijn afgerond en je weer toegang hebt.

Groetjes,

Lieze

 

Als Hassan niet terechtkan bij vrienden of familie dan zal hij verplicht zijn om naar het OCMW te trekken en daar zijn financiële problemen aankaarten.

Hey @Hassan91,

Spijtig om te horen dat je in deze situatie zit.

Heb je nog een andere kaart die je wel kan gebruiken?

Is dit niet het geval, dan vrees ik dat de enige optie is om even geld van vrienden of familie te lenen tot het onderzoek zal zijn afgerond en je weer toegang hebt.

Groetjes,

Lieze

@LiezeH 

ik heb geen andere rekeningen dit is de eninge rekening dat ik heb waar ik mijn loon op krijg en ik mijn betalingen mee doe. Ik kan ook niet bij familie of vrienden terecht omdat ze zelf amper rondkomen. Kan ik mijn loon dat recent gestort is op die geblokeerde rekening nog door mijn werkgever terug laten storten zodat ik mijn loon alsnog kan krijgen op de rekening van mijn partner?

Reputatie 2

 Kan ik mijn loon dat recent gestort is op die geblokeerde rekening nog door mijn werkgever terug laten storten zodat ik mijn loon alsnog kan krijgen op de rekening van mijn partner?

Indien dat zou kunnen dan ware er geen probleem geweest, dan had u immers over het geld kunnen beschikken.

Overigens, u bent reeds quasi 5 dagen in de weer en BNP heeft nog steeds geen uitleg gegeven? Dan zou  BNP zich in de onwettelijkheid bevinden, want er moet uitleg worden gegeven over uw persoonlijk dossier. U zou zich eventueel tot de ombudsman kunnen wenden, maar toegegeven, financieel komt u ermee niet verder.

Hey @Hassan91 ,

Je kan eventueel aan je werkgever vragen of ze een alternatief hebben voor je loon.

Van zodra ons onderzoek is afgerond, zal je meer informatie ontvangen. Dat kan helaas soms langer dan 5 dagen duren.

Mijn excuses voor het ongemak,

Lieze

Reageer