Beantwoord

Rekening koppelen aan payconiq by bancontact

  • 27 June 2020
  • 6 reacties
  • 2360 Bekeken

Ik wil mijn BNP Paribas Fortis rekening koppelen aan de Payconiq by Bancontact app.

Daarbij geraak ik tot aan het inlogscherm van BNP (eerst M1, daarna M2), daarna wordt ik teruggeleid naar de Payconiq by Bancontact app, waarin de melding komt dat mijn bank deze dienst nog niet ondersteunt.

icon

Beste antwoord van Karen 29 June 2020, 11:06

Bekijk origineel

6 reacties

Hier ook problemen met het rekeningnummer te koppelen. Alle stappen doorlopen maar rekening verschijnt niet in de app, bankkaart lukte zonder problemen. 

Reputatie 5
Badge

Dag @maartenseijen en @Bart77 , 

Maken jullie gebruik van een professionele rekening en probeer je de kaart daarvan te koppelen aan de app Payconiq by Bancontact? 

Als professionele klant is het niet mogelijk om je bankkaart te koppelen aan Payconiq. Hiervoor dien je een Payconiq-contract aan te vragen bij de Ondernemersbank. Je kan hen bereiken op het nr. 02/433.43.31.

Mocht je deze melding ook krijgen als particuliere klant, raden wij jullie aan om de kaart eens te laten nakijken bij het Easy Banking Centre op het nr. 02/762.60.00. De medewerker kan je dossier openen en nakijken waar het fout loopt. 

Fijne dag verder!

Opgelost : het lag bij mij aan de browser. Eens  chrome ipv de standaard samsung browser gebruikt en lukte van de eerste keer. 

Reputatie 5
Badge

@Bart77 , bedankt om dit te laten weten! 

Hallo,

Ik heb een gelijkaardig probleem: wil mijn bankrekening koppelen maar het loopt mis net na de stap ‘selecteer uw bank’. Dan krijg ik onderstaand scherm te zien. Ik heb het al verschillende keren opnieuw geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde.

Het is mijn eigen smartphone, een iPhone 7, niet van een bedrijf. Als ik de link doorstuur naar Chrome werkt het ook niet, dan krijg ik een witte pagina met enkel het logo van de bank.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

 

Reputatie 5
Badge

Dag @Eva123 , 

De rekening die je probeert te koppelen is een privé-rekening? 

Via dit kanaal hebben we jammer genoeg geen toegang tot je dossier om de rekening en kaart na te kijken. Je kan hiervoor best contact opnemen met het Easy Banking Centre op het nr. 02/762.60.00. De medewerker kan de foutmelding bekijken. 

Fijne dag verder! 

Reageer