Beantwoord

Rekening openen

  • 29 April 2024
  • 7 reacties
  • 52 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Van de Amerikaanse overheid heb ik een Stimulus Cheque ontvangen. Kan ik als Nederlander een rekening bij jullie openen en deze cheque dan via jullie innen? Zowel, bij welke filialen? DankUwel.

icon

Beste antwoord van Liz 2 May 2024, 09:15

Bekijk origineel

7 reacties

Dag @pjv ,

Welkom op onze Community!

Om een rekening te openen moet je minstens in België wonen of werken.

Ik vrees dat dit in jouw geval dus niet zal gaan.

Kan je eventueel vragen dat ze dit geld op jouw rekening overschrijven of op een andere manier bezorgen?

Groetjes,

Liz

Helaas doen ze dit niet meer in Nederland. Ik heb deze vraag gesteld met de veronderstelling dat het wel mocht. Ik had dit gelezen op de onderstaande site.

“Als u wettig in een EU-land woont, heeft u het recht een basisbetaalrekening te openen. Banken mogen uw aanvraag niet weigeren enkel en alleen omdat u niet in het land woont waar de bank gevestigd is.”

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/financial-products-and-services/bank-accounts-eu/index_nl.htm#:~:text=Als%20u%20wettig%20in%20een,waar%20de%20bank%20gevestigd%20is.

en bedankt dat je terugschreef!

Dag @pjv ,

 

Dit zou eventueel wel mogelijk zijn, maar dient in een kantoor te worden geopend.

 

Groetjes,

Lieze

 

Bedankt voor Uw antwoord.

Kan ik een Amerikaanse Stimulus cheque dan via jullie innen?

Zowel ja, naar welke kantoor zou een rekening openen mogelijk zijn?

Vr. Groet,

pjv

Reputatie 2

Sta mij toe u aan de BNP-gang van zaken te herinneren sinds begin dit jaar.

Men loopt niet meer zomaar een BNP-kantoor binnen. Neen, men moet (moeten duidt op een verplichting) op voorhand een afspraak maken, middels te bellen naar het notoire nummer +3227626000.

Voor zover u erin zou slagen iemand aan de lijn te krijgen, zal men u vragen het kantoor van uw voorkeur aan te duiden. Raadpleeg hiertoe onze webstek, zal men u dan zeggen.

Dus zou u beter vooraf  de BNP-webstek op het dichtstbijzijnde BNP-filiaal onderzoeken. Maar niets of niemand kan garanderen dat u van  de eerste  keer telefonisch verbonden zou worden. Want na circa 30 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken,  en menige arme drommel heeft reeds minstens vier keren moeten terugbellen alvorens contact te krijgen.

Kortom, u kunt maar beter eerst uitvissen of het sop de kool waard is.

 

Dag @pjv ,

 

Hier kan je een afspraak maken om dit verder te regelen: Een afspraak maken (bnpparibasfortis.be)

 

Groetjes,

Liz

Reageer