Beantwoord

rekening stopzetten

  • 7 April 2021
  • 2 reacties
  • 12017 Bekeken

Hoe kan, ik een rekening sluiten?
Ik tracht het telefonisch te doen maar krijg altijd een stem die mij zegt nog even geduld en op het einde sluiten ze de communicatie.
Hoe kan ik een rekening stoppen. Op kantoor? aan een automaat in de bank? op afsptraak?

Hoogachtend

Walter De Reymaeker

icon

Beste antwoord van LienV 8 April 2021, 10:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3

OPTIE 1: VIA EASY BANKING WEB

Heb je meerdere zichtrekeningen bij BNP Paribas Fortis, dan kan je deze normaal gezien opzeggen via de Easy Banking Web, op voorwaarde dat deze rekening geen negatief saldo heeft. Een rekening online afsluiten doe je als volgt:

  1. Meld je aan op Easy Banking web
  2. Je ziet een overzicht van de zichtrekeningen en spaarrekeningen die je hebt
  3. Klik naast de af te sluiten rekening op de liggende 3 strepen
  4. Kies voor ‘Afsluiten’

De procedure wijst zichzelf uit. Als je de melding krijgt dat je onvoldoende rechten hebt om de rekening af te sluiten, ga dan verder naar optie 2.

OPTIE 2: OP AFSPRAAK IN EEN KANTOOR

De beste manier om je rekening te laten afsluiten is op afspraak in een kantoor. Doe daarvoor het volgende:

  1. Maak een afspraak met het Easy Banking Center op 02 762 60 00. Deze dienst is telefonisch bereikbaar op maandag tot vrijdag (7u-22u) en zaterdag (9u-17u)
  2. Ga langs bij het kantoor op afspraak en doe een aanvraag tot schrapping van uw rekening. Zorg ervoor dat je de gegevens van de af te sluiten rekening bij hebt en voorzie een rekeningnummer waarop het eventuele resterende saldo kan overgemaakt worden. De adviseur van BNP Paribas Fortis zal voor jou dan het nodige doen om de rekening stop te zetten.

OPTIE 3: BANKOVERSTAPDIENST

Ga je een rekening openen bij een nieuwe bank? Dan bieden sommige banken je een bankoverstapdienst. In dat geval gaan zij jouw vorige zichtrekening stopzetten en automatische betalingsopdrachten overdragen. Gemiddeld duurt het zo’n 2 weken voor de nieuwe bank om dit voor jou in orde te brengen. Deze service is meestal gratis en vermijd dat de administratieve rompslomp bij jou komt te liggen.

Reputatie 1

Dag @Walter De Reymaeker 

 

Ik vul graag nog even aan: je kan dit ook telefonisch doen. Het is de laatste dagen en vandaag vrij druk op onze lijnen, maar je kan ons wel bereiken met de App of met de Easy Banking Phone Code.

Je kan ons proberen bereiken op rustigere momenten (‘s ochtends vroeg, vanaf 7u, over de middag, of na 18u), met één van die beveiligde methodes, en dan geven we je alle nodige info om je rekening af te sluiten.

 

Groeten

LienV

Reageer