Beantwoord

routingcode van bnp paribas fortis

  • 20 February 2023
  • 10 reacties
  • 990 Bekeken

wat is de routing code van bnp paribas fortis

 

icon

Beste antwoord van CaroleL 20 February 2023, 11:29

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2

Hallo Peter,

 

Onze BIC (of SWIFT) code is de GEBABEBB

 

Groetjes,

CaroleL

ja ok, maar is routing code of nummer, nog iets anders? ik heb op internet volgend nummer gevonden bij routing number van Bnp paribas Fortis : 026007689

Reputatie 2

Hallo Peter,

 

Een routingcode is inderdaad nog iets anders maar wordt niet gebruikt in België. Indien u ze nodig heeft voor het uitvoeren van een internationale overschrijving vertrekkende uit de VS, mag u de code GEBABEBB36A ingeven. 

Dit is echter een branchcode dus communiceer dit ook zo aan de opdrachtgevende bank.

 

Groetjes,

CaroleL

voor transfert vertrekkende van VAE naar BNPPF België is dit dezelfde code?

Reputatie 2

Hallo Peter,

 

Ook daar heeft u geen routingnummer voor nodig.

Ik stuur u met plezier de link naar onze cashmanagement. Dit is een tool die u alle nodige informatie geeft om een overschrijving correct in te geven.

Result | Cash Management (bnpparibas.com)

 

Groetjes,

CaroleL

👍

Ik ontvang inkomsten via AWIN via de valuta USD.  Ik moet hiervoor een AMA code van 9 cijfers ingeven.  Kan je @CaroleL  me bevestigen dat de code  is voor mijn rekeningnummer?

Reputatie 4

Hallo, @seor,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb alvast enkele persoonlijke gegevens uit je bericht gehaald omdat dit namelijk een forum is dat toegankelijk is voor iedereen en uit veiligheid raden we af om hier persoonlijke gegevens zoals een rekeningnummer te delen.

We zijn helaas niet op de hoogte van het bestaan van zo’n code. Kan je ons nog wat meer vertellen voor wat precies je dit nodig hebt? Voor een storting te ontvangen?

In principe is het genoeg om het rekeningnummer en BIC/SWIFT code te hebben om een storting te kunnen ontvangen. Voor welke info je nodig hebt om een overschrijving naar het buitenland uit te voeren kan je kijken op de Currency Guide website die mijn collega in het vorige bericht al had mee gegeven.

 

Indien je ook enkele minuten tijd zou hebben nodigen we je graag uit om onze tevredenheidsenquête in te vullen: https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv. Onze Community blijft verder groeien en daarom willen we graag weten wat nog verder kunnen doen om je ervaringen te verbeteren.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Hey, Ik wil de routing code for BNP Fortis Mol Branch voor een transfer vanuit India naar België. Ik zie dat de routing code is nodig/aanbevolen voor dit transfer. Mag ik dit code gebruiken? GEBABEBB36A. Of is dit niet voor de Mol Branch?

Reputatie 4

Hallo @jenin1383,

Bedankt voor je bericht.

De Swift of BIC code die je van onze bank kan gebruiken is GEBABEBB. Routing codes moet je niet gebruiken om geld over te schrijven naar België.

Voor meer informatie over overschrijvingen uit te voeren vanuit India kan je onze Currency Guide raadplegen: Result | Cash management (bnpparibas.com).

 

Met de vriendelijke groeten,

LarsD

 

Reageer