Beantwoord

Saldo ontoereikend

  • 6 February 2023
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Hallo, mijn vriendin heeft een geweigerde betaling op de rekening omdat haar saldo onvoldoende was. Deze betaling gaat via een domiciliëring. Wellicht zal ze nu een overschrijving thuis ontvangen en zal ze de betaling zelf moeten uitvoeren. Ze werkt zelf niet met PC banking of met de bank-app en daarom deze vragen :

Kan men nog terecht in de bank om een overschrijving te laten uitvoeren? Doet men zoiets nog voor een klant? Is het altijd nodig een afspraak te maken hiervoor? Kantoor Roeselare Noordstraat.

Blijft de domiciliëring actief, m.a.w. zal een volgende betaling, bij voldoende saldo uiteraard, nog doorgaan?

icon

Beste antwoord van CaroleL 6 February 2023, 13:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Hallo Jo,

 

U kunt nog steeds terecht in het kantoor voor het uitvoeren van een overschrijving. Echter lijkt het ons eenvoudiger om mevrouw een Easy Banking Phone Code te geven. Dit geeft haar de mogelijkheid om zonder App en Web een overschrijving uit te voeren via de telefoon. Deze code kan ze aanvragen in het kantoor of aanmaken op de website.

 

De domiciliëring blijft intussen actief en zal volgende maand correct van de rekening gaan. Contacteer de schuldeiser voor u de overschrijving manueel uitvoert om zeker te zijn dat het niet tweemaal van de rekening gaat.

 

Daarnaast informeren wij u dat een geweigerde verrichting de administratieve kost draagt van 7,26 EUR. Deze informatie geven wij u mee om de kost in de toekomst te kunnen vermijden. 

 

Met vriendelijkegroeten,

CaroleL

 

Reageer