Beantwoord

spaarrekening van KBC naar BNP Paribas Fortis

  • 4 April 2021
  • 2 reacties
  • 604 Bekeken

Beste,

Op 26/3/2021 liet ik door KBC mijn spaarrekening overzetten naar mijn woonspaarrekening van Fortis, zodat alles samen zou staan omdat mijn vriend en ik binnenkort een woonkrediet zouden afsluiten. Daardoor is het ook belangrijk dat ik het geld om handen heb. Echter is het geld nog steeds niet overgezet op mijn woonspaarrekening van Fortis. Bij de KBC-bank kreeg ik echter weinig tot geen informatie wanneer de overschrijving zou gebeuren. Is het normaal dat dit nog niet is overgezet of is er toch iets misgelopen?

Met vriendelijke groet,
Charlotte Peetermans

icon

Beste antwoord van Shari V 6 April 2021, 13:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3

 Bij de KBC-bank kreeg ik echter weinig tot geen informatie wanneer de overschrijving zou gebeuren.

Zolang u niets aantoonbaar in handen hebt vanwege de KBC zal de BNP niet kunnen helpen. Dus in de eerste plaats dient u aan te dringen bij de KBC.

Reputatie 3

Dag Charlottepeetermans

De woonspaarrekening heeft een beperking van de stortingen op die rekening tot een maximum 6 000 EUR per kalenderjaar (van 1 januari tot 31 december). Als het bedrag dat je bij KBC hebt gespaard hoger is dan dat, verklaart dat meteen waarom het niet is overgezet.

Als dat het geval is, raad ik je aan een gewone spaarrekening te openen. Deze kun je via onze site zelf aanvragen: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Sparen-en-beleggen/Ontdek/Ons-aanbod/Spaarrekeningen?axes4=priv

 

Reageer