Beantwoord

Terugstorten geld

  • 2 January 2020
  • 21 reacties
  • 1301 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 11 reacties

Ik heb geld overgeschreven naar de USA, doch zonder mededeling. Door deze onvolledigheid zullen de gelden teruggestort worden op mijn rekening hierdoor. Enig idee wanneer ik de gelden terug op mijn rekening krijg? 

icon

Beste antwoord van NickL 14 January 2020, 15:19

Bekijk origineel

21 reacties

Hey @Leal ,

 

Mijn excuses voor het laattijdig antwoord, ik vrees dat je berichtje verloren was geraakt tussen de andere berichten.

Heb je het geld ondertussen al terug ontvangen?

Hier zijn geen standaardtermijnen voor, dit is onder andere afhankelijk van de bank van de begunstigde!

 

Groetjes,

Lieze

Hey LiezeH,

 

Bedankt voor je berichtje. Nee tot op heden heb ik de gelden nog niet terug. Ze zijn op 23/12 gestort zonder mededeling. Ik heb al telefonisch contact gehad met jullie diensten welke mij mededeelde dat de gelden normaal binnen de 10 werkdagen terug op mijn rekening zouden staan. Maar tot op vandaag nog steeds niks.

Groetjes,

Lea

Hey @Leal ,

Heb je een idee wanneer de Amerikaanse bank dit ging terugsturen?

Het kan inderdaad even duren eer dit volledig verwerkt is, maar dit lijkt me wel lang.

Ik raad je aan even telefonisch contact op te nemen zodat dit kan worden nagekeken. Dit is het makkelijkste door aan te melden op de Easy Banking App en te kiezen voor “contacteer ons” en “bel ons”.

Groetjes,

Lieze

Hey LiezeH,

 

Dat heb ik zaterdag (11.01.2020) al gedaan. Ik had toen een vriendelijke man aan de lijn die het ging doorgeven aan de dienst “Overschrijvingen”. Ze zouden me vandaag hieromtrent bellen, maar heb nog niks gehoord.

Super dat het al in onderzoek is!

Ik raad je aan nog even af te wachten, afhankelijk van de shift van de collega kan dit nog tot vanavond duren.

Weet je nog welke collega dit was? Dan kan ik het desnoods eens navragen.

Groetjes,

Lieze

Hey Liezeh,

 

Ik heb ondertussen al telefoon gehad. Het geld zou toegekomen moeten zijn bij de begunstigde. Ik heb tevens ook een bevestiging hieromtrent van jullie.

Toch bedankt voor de moeite,

Groeten, 

Lea

Super dat het in orde is, @Leal !

Graag gedaan!

Fijne dag,

Lieze

Hey LiezeH,

 

Sorry dat ik je nog is stoor, maar het probleem is blijkbaar nog niet opgelost.

Ik heb de gelden overgemaakt zonder een mededeling te vermelden.

De rekening van de begunstigde is nu blijkbaar bevroren en wordt onderzocht. En het geld dat ik haar heb overgemaakt is in handen van de bank.

Kan hier iets aan gedaan worden ?

Mijn contactpersoon bij jullie is Dhr. Nick Leys, Commercieel Adviseur.

Groeten,

Lea

 

Hey @Leal 

 

Ik heb je mailtje in verband met deze vraag goed ontvangen, maar ik zal je een antwoord geven via deze weg.

Als de rekening van de begunstigde “bevroren” is door een onderzoek van hun bank kan het zijn dat ze de tegoeden nog vast gaan houden tot dit onderzoek afgelopen is, ook al zouden we een verzoek tot terugstorting sturen. Dus we kunnen niet weten wanneer deze tegoeden naar jou terug worden overgemaakt. 

Het is ook belangrijk om te weten waarom de rekening van de begunstigde is geblokkeerd, eventueel kan u dit eens navragen bij de begunstigde zelf.

 

Alvast nog een fijne dag gewenst.

Groeten,

Nick

Hey Nickl,

 

Bedankt voor bovenstaand berichtje.

Blijkbaar is de rekening van de begunstigde bevroren omdat er in het verleden nooit een transactie is gebeurd zonder “reden van overschrijving” te vermelden. Aan het einde van het gesprek werd er verteld dat ze haar terug zonden contacteren over 8 werkdagen. Deze ondervraging is van 13.01.2020. Dus 8 werkdagen verder is 23.01.2020.

Kunnen jullie toch een verzoek tot terugstorting sturen ?

Houden jullie mij verder op de hoogte aub?

Alvast bedankt,

Groeten,

Lea

 

 

Hey LiezeH,

 

Ik heb Dhr. Leys Nick een nieuw bericht gestuurd (zie hierboven), want blijkbaar is het nog niet opgelost.

Ik laat het ook maar aan jou weten, omdat ook jij op de hoogte bent van de zaak.

Groeten,

Lea

 

Reputatie 7

Hallo Lea

Een verzoek tot terugstorting is mogelijk, maar jammer genoeg niet via onze Community, want wij hebben geen toegang tot jouw persoonlijke gegevens en verrichtingen.

Je kan daarvoor wel beveiligd telefonisch contact met ons opnemen via de Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

 

Hou er ook rekening mee dat er aan een annulering/verzoek tot terugstorting kosten verbonden zijn omdat er voor beide banken heel wat administratie bij komt kijken.

In ons geval kost dat 25 EUR, maar de bank van de begunstigde zal vermoedelijk ook nog kosten aanrekenen. Hoeveel zij vragen, weten wij jammer genoeg niet op voorhand.

Hey YannickB,

 

Is dit iets dat Dhr. Leys rechtstreeks kan ? Want hij heeft voor mij ook nagekeken of de stortingen zijn toegekomen bij de begunstigde.

Groeten,

Lea

.

Reputatie 7

Via onze Community en andere sociale media kan en mag dat normaal gezien niet. Heb je misschien telefonisch contact gehad met Nick?

Hey YannickB,

 

Ik heb telefonisch contact gehad met hem. Hij heeft mij gebeld met de melding dat de gelden bij de begunstigde zijn toegekomen. Ik heb van hem een bevestiging gehad van deze overschrijvingen per mail. Maar nu blijkt dat de bank van de begunstigde de gelden blokkeert, omdat de overschrijving “zonder mededeling” is gebeurd. De bank zou de begunstigde binnen de 8 dagen terug contacteren. Het eerste gesprek is van 13.01.2020 dus 8 werkdagen verder is normaal morgen 23.01.2020.

Dus als het kon had ik toch graag dat er een verzoek wordt gedaan tot terugstorting.

Groeten,
Lea

Reputatie 7

Bedankt voor je reactie Lea.

Zo’n verzoek kan inderdaad, maar dus enkel telefonisch.

Kan je ons even bellen op het nummer 02 762 60 00 en de lijn beveiligen met je Easy Banking Phone-code of ons contacteren door aan te melden in Easy Banking App, onderaan te drukken op Contacteer ons en dan op Bel ons?

Hey YannicB,

 

Heb net telefonisch contact gehad met jullie. De terugstorting is gevraagd.

Hartelijk dank voor de hulp.

Groeten,

Lea

Reputatie 7

Graag gedaan! Fijne dag alvast nog.

Hey NickL,

Ik kom nog eens terug op bovenstaande berichten.

Tot op vandaag heb ik de gelden nog altijd niet terug op mijn rekening. 

Ik heb vandaag terug contact opgenomen met jullie Easy Banking phone, maar de bediende daar kom met niet veel vertellen.

Is dit normaal dat dit zolang duurt en/of kan er geen contact worden opgenomen met de bank aldaar om te informeren wat het probleem is ?

Groeten,

Lea

Hey @Leal ,

Dit is inderdaad wel lang. Ik raad je aan nog even te bellen en te vragen of mijn collega’s de binnendienst voor overschrijvingen kunnen contacteren om dit te laten nakijken.

Je kan ook best vragen aan de tegenpartij om zijn bank nog eens te contacteren zodat het ook daar wordt nagekeken!

Groetjes,

Lieze

Reageer