Beantwoord

terugstorten via visa

  • 4 July 2020
  • 1 reactie
  • 853 Bekeken

Beste iedereen , 

Ik zou van Ryanair het bedrag terug gestort krijgen van mijn geannuleerde vlucht. 

De betaling heb ik via Visa voldaan en zou dus ook via Visa terug gestort worden. 

Alleen nu staat het bedrag bij mijn verloop met een min - ervoor.  En het is ook van mijn maandelijkse limiet. Is dit wel correct?

Het kan toch niet min gaan als ik het terugkrijg ??

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

Jess 

icon

Beste antwoord van YannickB 6 July 2020, 09:28

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Jess,

Wanneer er een terugbetaling op je kredietkaart gebeurt, zijn er twee mogelijkheden:

  • Het bedrijf annuleert de betaling nog voor alles verwerkt wordt bij Worldline (de beheerder van kredietkaarten). In dat geval zie je in Easy Banking enkel een tijdje een bedrag gereserveerd staan, maar zal er niets op je uitgavenstaat verschijnen.
  • De betaling was al verwerkt en het bedrijf betaalt je nadien terug. In dit geval zie je het geld eerst van jouw kaart afgaan (met de min ervoor). Nadien zie je de betaling nogmaals op je kredietkaart verschijnen als een positief bedrag (met een plusteken). 

In dat tweede geval is het mogelijk dat de terugstorting toekomt in een andere periode dan de initiële betaling. Bijvoorbeeld wanneer je net op het einde van een periode betaalde, wanneer de terugbetaling pas veel later door jou wordt aangevraagd, of afhankelijk van wanneer het bedrijf de terugbetaling uitvoerde.

De terugstorting zal dan verrekend worden met eventuele andere uitgaven die je die periode deed/doet. Blijft er aan het einde van de periode een positief bedrag over, dan kan je dat op je zichtrekening laten storten via dit formulier

Reageer