Beantwoord

U hebt geen rekeningen die geschikt zijn om overschrijvingen uit te voeren.

  • 26 November 2023
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Ik heb een gewone zichtrekening en enkele maanden na opening is het niet meer mogelijk om overschrijving uit te voeren.  De rekening heeft nooit in negatief gestaan.  Overschrijvingen uitvoeren was mogelijk in het verleden.  Ik heb geen communicatie ontvangen van BNP Paribas Fortis met een waarschuwing hierover of uitleg waarom dit een probleem is.

Waarom worden mij essentiële diensten van een gewone zichtrekening ontnomen?  Hoe kan dit opgelost worden?  Kan dit voorkomen worden in de toekomst?  Waarom is de communicatie van BNP Paribas Fortis zo slecht?

 

icon

Beste antwoord van LarsD 1 December 2023, 13:04

Bekijk origineel

6 reacties

Dag @JeroenK,

 

Bedankt voor jouw bericht. Ik bergijp dat het vervelend is dat je geen overscrhijvingen kan uitvoeren. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen overschrijvingen kan uitvoeren.

Daarom nodigen we je graag uit om contact met ons op te nemen via jouw Easy Banking App door te klikken op "Communicatie" -> "Hulp en contact" -> "iets anders" -> "Hulp met internetbankieren" -> "Easy Banking Centre". 
Maak je geen gebruik van onze app? Dan kan je ons ook contacteren op het nummer 02 433 40 92.
Wij staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Groetjes,
Bert

De app voorziet een andere manier op te bellen.  Als ik lang genoeg zoek kom it uiteindelijk uit op een scherm met uitleg in het Frans.  Et pour les Flamands la même chose.

Dag @JeroenK,

 

Vervelend om te horen dat het probleem nog aanhoud. Ik zou aanraden om ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 433 40 92. Dan zoeken wij graag met jou naar een oplossing voor dit probleem.

 

Groetjes,

Bert

Ik heb je dienst gecontacteerd voor hulp maar heb nog steeds geen oplossing.

Het probleem is veroorzaakt doordat iemand mijn rekening geblokkeerd heeft wegens gebrek aan identiteitsvalidatie.  Ik stuurde alle gevraagde documenten op op dinsdag.  Het is nu vrijdag en mijn rekening is nog steeds “niet geschikt voor overschrijvingen”.

Mijn rekening was geopend eind mei 2023 als ik in België was en een afspraak had met de bank.  Ik had op voorhand gevraagd welke documenten ze nodig hadden en had die allemaal mee.

In augustus 2023 contacteerde de bank mij en ik moest door een bureaucratisch proces gaan om mijn identiteit te valideren.  Ik heb alles doorgestuurd wat gevraagd werd binnen de 24 uur.  Er werden mij geen verdere vragen gesteld.

Nu, in november 2023, gebeurt dit: mijn rekening is geblokkeerd omdat jullie nog eens identiteitsdocumenten willen checken.  Ik ga geen 6 euro/maand blijven betalen om elke twee-drie maand door een identiteitscontrole te moeten gaan en geen toegang te hebben tot mijn geld.

Ondertussen blijven jullie wel maandelijkse kosten aanrekening voor mijn zichtrekening zonder dat ik ze kan gebruiken.  Ik heb ook zichtrekeningen bij Britse banken Halifax en Natwest.  Die kosten mij niks en de service is een stuk beter en veiliger.

BNP Paribas Fortis lijkt mij niet geschikt om bij te bankieren en ik zal zo spoedig mogelijk mijn rekeningen sluiten.

Reputatie 4

Hallo @JeroenK,

Bedankt voor ons een update te geven, als ook dat je deze ervaring met ons wou delen.

Normaal zou inderdaad vanaf het begin de juiste gegevens moeten gevraagd zijn en kan er daardoor ook dan later geen probleem ontstaan om de rekening te kunnen gebruiken. Helaas is het dus bij jou al vanaf het begin hiermee fout gelopen. Wij excuseren ons voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt.

Indien je graag nog andere feedback aan ons wil doorgeven dat ons kan helpen om onze processen te verbeteren kan je dit ons zeker laten weten.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Mijn andere feedback is dat het probleem dat ik ervaar drie jaar geleden is gerapporteerd hier op BNP Paribas Fortis Community.  Het antwoord toen was:
 

Het spijt me oprecht om te horen dat je niet op de hoogte was dat je identiteitsgegevens bij ons bijgewerkt moesten worden.

Ik geef dit ook intern door zodat we daarover in de toekomst beter kunnen communiceren.

 

Mijn ervaring suggereert dat nadat u als community manager feedback doorgeeft, daar niets mee gedaan wordt.  Daar kan u natuurlijk niets aandoen.  

Misschien is dit nuttig voor een klant in 2026 met hetzelfde probleem.

Reageer