Beantwoord

Verbruikskosten omwille van geweigerde domiciliëring????

  • 4 May 2020
  • 5 reacties
  • 3548 Bekeken

Geachte

Ik heb al via verschillende manieren geprobeerd om een antwoord te krijgen op mijn vraag ... tot op heden nog steeds geen antwoord.

Nu probeer ik via deze weg. 

Mijn vraag: waarom rekent de bank mij €6 verbruikskosten aan voor een geweigerde domiciliëring? 

Ik heb met de instelling, die de domiciliëring moest uitvoeren, contact gehad en zij hebben mij laten weten dat zij geen tweede maal aanbieden.  Ik heb ondertussen via overschrijving de betaling uitgevoerd en heb ook zelf de domiciliëring verwijderd via PC Banking. Ik vind nergens iets terug ivm verbruikskosten, die zouden aangerekend worden voor een geweigerde domiciliëring.

Ik ben al vele jaren klant, doe al sinds +- 2001 aan PC Banking en beschik over een Comfort Pack.

Ik zou willen vragen dat de bank mij deze €6 terugstort op mijn rekening, omdat er volgens mij geen "verbruikskosten" mochten aangerekend worden.

Graag uw feedback en oplossing.

Met vriendelijke groeten

 

icon

Beste antwoord van YannickB 4 May 2020, 12:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo Carine,

Wanneer er een overschrijving of domiciliëring wordt geweigerd omwille van onvoldoende saldo, dan wordt daar inderdaad een kost van 6 EUR voor aangerekend. Dit komt omdat een geweigerde verrichting ook voor ons heel wat administratie veroorzaakt.

Je kan deze kost en andere tarieven steeds terugvinden in onze tarievenlijst.

 

Wat de verwijdering van je domiciliëring betreft; in Easy Banking kan je enkel een blokkering activeren. Een domiciliëring uitschakelen en schrappen, kan enkel via het bedrijf in kwestie.

Deed je dat nog niet, dan raad ik je aan om hen ook op de hoogte te brengen. Anders zullen zij blijven proberen om het geld van jouw rekening af te halen. Dat zal niet lukken en wij zullen je daar geen kosten voor aanrekenen, maar het is mogelijk dat het bedrijf dat wel doet wanneer een betaling door die blokkering te laat of niet geïnd kan worden.

@YannickB 

Bedankt Yannick voor jouw reactie.  

Ik heb wel effe een zoekopdracht moeten uitvoeren om deze "verbruikskost" terug te vinden.

Ik vind het heel erg dat men, zeker tijdens deze moeilijke tijden van Corona, de mensen nog eens extra straft omdat de rekening niet op tijd aangevuld kon worden.  Ik ben alleenstaande met chronische ziekte en ben afhankelijk van een uitbetalingskas om mijn vervangingsinkomen te ontvangen.  De ene maand zijn ze al wat sneller dan de andere.

Ik betaal ook nog eens elke maand voor mijn Comfort Pack, maar vind deze extra kost er echt wel over, en zou graag willen weten welke extra kost dit voor de bank teweegbrengt.

Ik begin  zo stilaan te overwegen om van bankinstelling te veranderen.

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7

Ik kan begrijpen dat jouw situatie inderdaad niet makkelijk is.

Wat je totale kosten betreft, raad ik je aan om ons even telefonisch te contacteren via 02 762 60 00 zodat we kunnen kijken of er voor jou persoonlijk geen voordeligere oplossing is.

Bijvoorbeeld een Premium Pack is een zichtrekening die initieel duurder is, maar waarbij geweigerde verrichtingen inbegrepen zitten en waarbij je, afhankelijk van de producten die je bij ons hebt, je maandelijkse kost tot 12 keer terug kan krijgen via de premium bonus.

Bovenstaande is een voorbeeld, maar we kunnen altijd kijken of wat je bij ons hebt, effectief optimaal is.

 

Specifiek voor de geweigerde verrichtingen, kan je er eventueel voor kiezen om de dienst I-message te activeren. Daardoor krijg je een sms wanneer een bepaalde gebeurtenis (door jou bepaald) plaatsvindt. Bijvoorbeeld wanneer je saldo een bepaald niveau bereikt, of wanneer een verrichting in wacht geweigerd dreigt te worden. De dienst zelf is gratis. Je betaalt wel 0,12 EUR per ontvangen sms.

Activeren kan zo:

@YannickB 

Nogmaals bedankt voor de info.

Ik had voordien een Primium Pack, maar dat is meer dan dubbel zo duur als het Comfort Pack. Daarom ben ik overgeschakeld. De kost ervan kan je nooit terug verdienen op jaarbasis, zelfs met de bonus.

Dus vergelijken en uitkijken naar een andere bank blijft nog steeds aantrekkelijk.

Met vriendelijke groeten

Carine Struyven

Hey @CarineS ,

Afhankelijk van het aantal producten en diensten dat je bij ons gebruikt, zal een bepaald pack de beste optie zijn.

Hier kan je een vergelijking zien van de verschillende packs die wij aanbieden.

Groetjes,

Lieze

Reageer