Beantwoord

verkeerde overschrijving

  • 6 July 2020
  • 2 reacties
  • 3470 Bekeken

Ik heb vorige week een overschrijving gedaan naar een verkeerd rekeningnummer.  Waarschijnlijk een rekeningnummer waar ik maar 1 keer iets naar overgeschreven heb en waarvan ik dus niet de eigenaar ken.  Maar dit nummer stond dus wel in mijn begunstigdenlijst en ik heb dus verkeerdelijk iets hoger geklikt...

Ik heb gelezen (in een vorige topic) dat ik contact moet opnemen met de (verkeerde) begunstigde.  Maar ik ken dus de naam niet.

Wat kan er gedaan worden?

 

icon

Beste antwoord van YannickB 6 July 2020, 15:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hallo @vdpla 

Als je de begunstigde niet meer kan achterhalen, dan kan je ons beveiligd bellen via Easy Banking app of met behulp van je Easy Banking Phone-code. Mijn collega’s kunnen voor jou dan een document opstellen waarbij we de bank van de begunstigde contacteren om via hen te vragen om het geld terug te storten.

Omdat die procedure 25 EUR kost en omdat het geen garantie biedt (de andere persoon kan aan ons weigeren om het terug te storten), raad ik je aan om eerst te proberen om de begunstigde te achterhalen via deze stappen:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en klik op Verrichtingen zoeken.
  • Klik op Rekening selecteren, vink alle rekeningen aan waar het geld mogelijk vanaf zou kunnen zijn gegaan en klik onderaan in dit kader op Bevestigen.
  • Voer bij Op basis van de volgende criteria het rekeningnummer van de tegenpartij in en druk op het vergrootglas om te zoeken.
  • Vind je een verrichting, klik dan op het type verrichting om meer details te kunnen zien. Mogelijk weet je op basis van de mededeling of aan de hand van de naam die daar verschijnt meer.

Je kan ook proberen om het rekeningnummer op te zoeken via Google of in je mailbox. Als het gaat om een rekeningnummer van een bedrijf, dan is de kans groot dat je het terug zal vinden. Veel bedrijven plaatsen hun rekeningnummers op hun site, of vermelden ze in de facturen, betaalbevestigingen en offertes die je via mail van hen krijgt.

Dankjewel, dit is hierdoor opgelost! 

Reageer