Beantwoord

vertraging bij overschrijving naar kbc

  • 28 May 2020
  • 3 reacties
  • 2127 Bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs iets gekocht op 2dehands, en heb donderdag 21 mei de overschrijving gedaan naar de persoon. Gisteren(28 mei) was er nog steeds niets aangekomen van geld bij deze persoon, en hij zegt dat hij zijn bank(kbc) gecontacteerd heeft.
Die wisten hem te vertellen dat ze vertragingen hebben bij kbc, maar dit zou binnen 1 a 2 weken opgelost moeten zijn. 
Is dit normaal of klopt er iets niet? Of zou het met de COVID-19 te maken hebben?

Het rekeningnummer klopt, enkel bij de voornaam was er een letter te veel, dat had de persoon zo doorgegeven en nadien pas gezien… 

Ook heeft deze persoon wel een goede waardering (5 sterren) op 2dehands, dus ik denk wel dat het niet aan de persoon ligt.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord van Anonymous 28 May 2020, 15:08

Bekijk origineel

3 reacties

Hey @Robsie ,

 

Ik ben niet op de hoogte van vertragingen bij andere banken, dus kan hier geen uitsluitsel over geven. Je kan eventueel zelf KBC contacteren en vragen of deze informatie klopt.

Wel kan ik je de algemene termijn van een overschrijving meedelen: dit is maximum 3 bankwerkdagen. Omdat vorige week donderdag en vrijdag bankfeestdagen waren, zou deze overschrijving ten laatste woensdag, dus gisteren, moeten zijn aangekomen.  

Ik raad je allesinds af om hier voorzichtig mee te zijn. Je kan hem altijd een uittreksel bezorgen als bewijs van de overschrijving.

 

Groetjes,

Lieze

Hallo,

Ik heb onlangs iets gekocht op 2dehands, en heb donderdag 21 mei de overschrijving gedaan naar de persoon. Gisteren(28 mei) was er nog steeds niets aangekomen van geld bij deze persoon, en hij zegt dat hij zijn bank(kbc) gecontacteerd heeft.
Die wisten hem te vertellen dat ze vertragingen hebben bij kbc, maar dit zou binnen 1 a 2 weken opgelost moeten zijn. 
Is dit normaal of klopt er iets niet? Of zou het met de COVID-19 te maken hebben?

Het rekeningnummer klopt, enkel bij de voornaam was er een letter te veel, dat had de persoon zo doorgegeven en nadien pas gezien… 

Ook heeft deze persoon wel een goede waardering (5 sterren) op 2dehands, dus ik denk wel dat het niet aan de persoon ligt.

Alvast bedankt!

Hallo Lieze,

bedankt voor je antwoord. Ik had hem een bewijs doorgestuurd van de overschrijving. Ik zal me eens bevragen bij KBC, dan ben ik zeker.

Bedankt!

Graag gedaan, @Robsie !

Hopelijk kan je snel genieten van jouw aankoop!

 

Groetjes,

Lieze

Reageer