Beantwoord

Vrijgave huurwaarborg als zorgvolmachtdrager

  • 16 December 2022
  • 1 reactie
  • 193 Bekeken

Beste,

Mijn vader is 89 jaar en sinds enkele maanden dementerend.

Hij verhuurde een appartement. Maar de huurder heeft zijn huur contract opgezegd.
Ik ben zorgvolmacht drager en heb de volmacht om de huurwaarborg te deblokkeren.

Ik heb van de huurder wel een rekeningnummer gekregen waarop de waarborg gedeblokkeerd staat.

Maar ik heb geen idee in welk kantoor die huurwaarborg rekening werd afgesloten. De enige informatie die ik heb is het rekening nummer.

Kan u mij laten weten welke stappen ik moet nemen om de rekening te deblokkeren ? Volstaat een geschreven en getekend document van mij aan de huurder dat ik akkoord ben om de rekening te deblokeren of is er een speciaal BNP document nodig ?

 

icon

Beste antwoord van LarsD 16 December 2022, 11:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Beste @Alain VAn Doninck,

Bedankt voor je bericht.

Je hebt dus wel het rekeningnummer waarop de huurwaarborg staat. We raden dan jou of de huurder aan om alvast telefonisch contact te nemen met het Easy Banking Centre:  +32 2 762 60 00. Je kan bellen op werkdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Aan de hand van dit rekeningnummer kan er nagekeken worden via welke kantoor dit beheerd wordt en kan er een afspraak gemaakt worden. Het is ook mogelijk dat dit via een ander kantoor (naar keuze) in orde kan gebracht worden. Het is wel gemakkelijker dat alles in hetzelfde kantoor kan behandeld worden.

Je gaat dan ook documentatie van de zorgvolmacht moeten meenemen dat duidelijk aantoont dat jij natuurlijk hierin kan optreden in plaats van je vader. 

Om de waarborg vrij te geven zal jij samen met de huurder een document tot vrijgave moeten ondertekenen in een kantoor.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer