Beantwoord

Amerkaanse Stimulus Cheque

  • 29 January 2021
  • 4 reacties
  • 1209 Bekeken

Ik ben in Nederland gevestigd en ik heb geen bankrekening bij BNP Paribas Fortis. Ik heb een Amerikaanse stimulus cheque t.w.v. USD 1200,00. Is het mogelijk om de cheque te laten innen  bij BNP Paribas Fortis bij één van de vestigingen in België? Indien mogelijk, wat zijn de procedures en voorwaarden?

icon

Beste antwoord van YannickB 2 February 2021, 14:02

Bekijk origineel

4 reacties

Hey @Lauu ,

Het is enkel mogelijk om cheques te innen als je klant bent bij ons.

Voor zover ik weet aanvaarden wij geen Amerikaanse cheques. Je kan best met de verzender een andere manier afspreken om dit geld te ontvangen.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 6
Badge +3

Hey @Lauu ,

Het is enkel mogelijk om cheques te innen als je klant bent bij ons.

Voor zover ik weet aanvaarden wij geen Amerikaanse cheques. Je kan best met de verzender een andere manier afspreken om dit geld te ontvangen.

Groetjes,

Lieze

Met andere worden, een Amerikaanse cheque is dus een vodje papier die men dus gewoon in de vuilbak mag gooien want daar komt het zo op neer.

Reputatie 7

@Alexander @Lauu 

De meeste types cheques worden door ons aanvaard, ongeacht of ze in België of in een ander land werden uitgegeven.

Het is alleen niet mogelijk om een cheque te laten uitbetalen door een bank waarbij je geen rekening hebt. 

Ik heb zo een zelfde cheque waar ik niets mee kan. Kan ik als Nederlander een bankrekening bij jullie openen en de cheque innen?

Reageer