Beantwoord

AG autoverzekering en Corona

  • 22 March 2020
  • 1 reactie
  • 1015 Bekeken

Ik zou tijdens de Corona lockdown naar de autokeuring moeten maar dat kan helaas niet meer.
Mijn keuringsbewijs vervalt nu.

Ik vind nog nergens officiële standpunten terug over de gevolgen in deze omstandigheden. Staan deze ergens beschreven?

Meer bepaald, mag ik me nog verplaatsen met de wagen en wat in geval van een ongeval?

icon

Beste antwoord van YannickB 22 March 2020, 12:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Javadu,

In deze FAQ op de website van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken, vind je alle info over de keuringen. https://www.lydiapeeters.be/minister/faq-autokeuring/

 

Wat concreter: 

“Welke maatregelen worden genomen om problemen met ongekeurde voertuigen te voorkomen?

Voor iedereen die na 13 maart naar de keuring moest gaan wordt de termijn verlengd met 4 maanden na het opheffen van de noodmaatregelen. Dit geldt zowel voor de eerste keuringen als de periodieke keuringen.

Voor de herkeuringen volstaat het om de kleine herstellingen te laten attesteren door een erkende garagist.Dit is voor het afstellen van lichten en uitlaatgassen, de vervanging van de voorruit, ruitenwissers, spiegels, lichten en remblokken, het herstellen van het koetswerk en het plaatsen van het brandblusapparaat, gevarendriehoek, verbandkistje en fluorescerend vestje.”

Reageer