Beantwoord

autoverzekering

  • 5 August 2020
  • 3 reacties
  • 542 Bekeken

Hallo, 

Ik heb een nieuwe wagen gekocht nu heb ik een vraag over mijn verzekering. Als ik de nieuwe wagen laat inschrijven met mijn huidige nummerplaat via mijn bnp kantoor dan wordt op dat moment ook de verzekering in orde gemaakt met de startdatum en tijd die altijd middernacht is. Op dat moment heb ik nog altijd mijn oude voertuig totdat de dag dat  ik de nieuwe auto ga halen. Dus de verplaatsing met mijn vorige auto die nog veel waarde heeft moet ik naar de garage doen om  de nieuwe auto halen. Op de bijzondere voorwaarden van een verzekering staat ook een chassisnummet. Is mijn oude voertuig nog verzekerd tot ik het nieuwe ga afhalen of moet ik tweeverzekeringen hebben? Ik vind daar niks van terug in de bijzondere - en algemene voorwaarden. Een groene kaart is altijd gelinkt aan een polis en in de polis zal op dat moment het nieuwe chassisnummet van de nieuwe auto staan.

icon

Beste antwoord van NaomiP 6 August 2020, 08:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Guido,

Dat geld voor zowel de top omnium als de BA.

Dank voor dit antwoord, maar is,dit ook van toepassing op de top omnium of alleen BA?

Wagen is nog redelijk jong en is momenteel ook top omnium

Hey Guido,
Er is een mogelijkheid om de oude auto nog tijdelijk te verzekeren, enkel voor de rit om de nieuwe auto te gaan afhalen.
Als je contact opneemt met je adviseur kan die op zijn beurt dit doorgeven aan AG insurance. Zij zouden dan moeten weten op welke dag en uur je de auto gaat afhalen zodat zij je oude voertuig voor die periode kunnen verzekeren.
Groetjes,NP
 

Reageer