Beantwoord

beschadiging oprit buurman en familiale verzekering

  • 5 April 2021
  • 2 reacties
  • 226 Bekeken

Geachte

We hebben een familiale verzekering via BNP Paribas Fortis. Een week geleden heeft een zware betonpomp die bij ons beton kwam storten onvrijwillig de oprit van de buurman beschadigd. Ik heb de betonpompbestuurder toestemming gegeven om middels gebruik van 2 voeten om 1 van de stempels te ondersteunen,  de betonpomp op een bepaalde plaats te stationeren, maar spijts gebruik deze voeten is de oprit beschadigd door de zeer grote kracht die de pomp heeft uitgeoefend. De oprit is plaatselijk 20 cm ingedrukt over een circelvormige oppervlakte van ongeveer 1 m2. Komt onze familiale verzekering tussen in deze schade, en zo ja, wat is de eventuele vrijstelling?

SC

icon

Beste antwoord van Shari V 6 April 2021, 14:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3

Geachte

plaatselijk 20 cm ingedrukt over een circelvormige oppervlakte van ongeveer 1 m2. Komt onze familiale verzekering tussen in deze schade, en zo ja, wat is de eventuele vrijstelling?

De schade werd toch veroorzaakt door de vrachtwagenchauffeur, ja? Dan moet hij of zijn bouwfirma instaan voor de betrokken schade, dat is gewoon het abc van het burgerlijke wetboek.

Het is een beetje raar dat noch de chauffeur noch de eventuele bouwfirma contact zouden opgenomen hebben met uw buurman.  Indien die van krommenaas zouden gebaren, speelt u de gegevens (adres enz...) maar beter onmiddellijk door naar uw buurman. Die kan dan zelf of via zijn verzekeringen de verantwoordelijke(n) in gebreke stellen.

 

Reputatie 3

Dag SWRCORNET

Ik heb even je polisnummer verwijdert uit je bericht. Je deelt best geen persoonlijke informatie via een openbare pagina.

De familiale verzekering komt in deze gevallen niet tussen maar de kans bestaat wel dat de rechtsbijstand verzekering tussenkomt, al kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

Zoals De Schipper hierboven aangeeft komt in principe de verzekering tussen van de bouwfirma.

Voor deze kwestie verwijs ik je telefonisch door. Je kan mijn collega’s bereiken op 02 762 60 00. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Verzekeren' kiezen.

 

Reageer