Beantwoord

COVID19 en de annulatieverzekeing van MC World Platinum

  • 11 January 2022
  • 3 reacties
  • 332 Bekeken

Beste,

komt de reisannuleringverzekering van MC World Platinium tussen is volgende gevallen:

Ik test positief vòòr mijn vertrek (maar heb geen symptomen) waardoor de reisoperator/vervoersmij mij weigert?

Ik test positief vòòr mijn vertrek (maar heb geen symptomen) waardoor het land van bestemming mij de toegang zal weigeren? (Ik reis bv. met mijn eigen wagen.)

Ik test positief vòòr mijn vertrek, en heb WEL symptomen, en kan/mag niet vertrekken?

Ik moet in België in quarantaine wegens een hoog-risico contact?

Dank u voor een antwoord.

mvg,

Rik Vanhoutte

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 11 January 2022, 15:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Rik.Vanhoutte,

De reisannuleringsverzekering van uw kredietkaart komt niet tussenbeide bij maatregelen die genomen werden in het kader van het coronavirus. De verzekeraar dekt de annuleringskosten niet wanneer er een negatief reisadvies wordt afgekondigd omwille van een epidemie.

We raden u aan om contact op te nemen met uw reisbureau, de luchtvaartmaatschappij en/of uw hotel om hun annuleringsvoorwaarden op te vragen.

De reisannuleringsverzekering voorziet wel een tussenkomst in de gevallen die in de algemene verzekeringsvoorwaarden worden genoemd, onder andere:

  • Ziekte, ongevallen of sterfgevallen
  • Ernstige materiële schade aan het onroerend goed van de verzekerde                                   

Als u zelf ziek bent (met een doktersattest), dan kan de reisannuleringsverzekering wel tussenbeide komen. In dat geval kunt u de PrivilegeConnect-experts bellen op 02 433 43 10 (Private Banking) of 02 433 43 30 (Wealth Management). Indien nodig en afhankelijk van uw situatie zullen zij u begeleiden bij het melden van een schadegeval of u meer informatie geven over de dekking van de verzekering die gekoppeld is aan uw Mastercard.

Houd er rekening mee dat de annuleringsverzekering reizen die zijn geboekt nadat het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisbericht gaf, niet dekt.

Alle info, inclusief de algemene voorwaarden van de verzekeringen gekoppeld aan uw Mastercard, kunt u ook op volgende pagina’s vinden:

Beste,

ivm de annulatie verzekering bij MC, 

 

wordt iemand als ziek beschouwd indien deze persoon positief test op een Corona test, PCR. 

 

Dank u voor een antwoord,

 

Rik Vanhoutte

Reputatie 7

Als je zelf ziek bent, dan kan je inderdaad gebruik maken van de reisannulatieverzekering die zit inbegrepen bij Mastercard Gold, World Platinum en World Elite.

Ongeacht of het gaat om corona of een andere ziekte of gezondheidsprobleem, zal je mogelijk wel om een doktersattest gevraagd worden.

Als je gebruik wilt maken van de verzekering, dan kan je een aangifteformulier invullen of contact opnemen met de betrokken diensten

Ongeacht om welk type Mastercard het gaat, kan je het aangifteformulier mailen naar het mailadres dat vermeld wordt op de pagina(‘s) over de reisannulatieverzekering.

Reageer