Beantwoord

Junior Invest Plan stoppen

  • 27 December 2021
  • 1 reactie
  • 2651 Bekeken

Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om een Junior Invest Plan op het einde (of in het laatste jaar) van de looptijd te beëindigen? In de papieren zie ik enkel de naam en de begunstigde vermeld staan, maar geen rekeningnummer van de begunstigde. 
Heb ik ook enige invloed op de communicatie naar de begunstigde bij het stopzetten? Ik wil vermijden dat die (zonder dat ik daarvan afweet) een brief krijgt in bankjargon en daarmee de verrassing verknald wordt.

 

icon

Beste antwoord van LarsD 27 December 2021, 14:28

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @Pompoeneter,

Bedankt voor je bericht.

Het vroegtijdig sluiten van een Junior Invest Plan zal moeten gebeuren via een afspraak in een kantoor of door telefonisch, beveiligd, contact te nemen met het Easy Banking Centre.

Je kan bellen met deze vraag naar het Easy Banking Centre via het telefoonnummer 02 433 41 34. Je beveiligt de lijn aan de hand van jouw eigen klantnummer en Easy Banking Phone Code. Deze veiligheidscode kan je zelf op voorhand aan maken via de instellingen van jouw profiel op de Easy Banking Website.

Indien je de Easy Banking app hebt op de telefoon, kan je ook hierop aanmelden en door te klikken op Communicatie>Easy Banking Centre>Sparen en Beleggen beveiligd bellen naar ons.

Als je een Junior Invest Plan vroegtijdig wil afkopen dan kan daar ook een afkoopvergoeding aan verbonden zijn. Dit bedraagt 5% van de theoretische afkoopwaarde.

Wanneer je afkoopt in het 5de, 4de, 3de, 2de of laatste jaar vóór de einddatum van het contract, dan bedraagt de afkoopvergoeding respectievelijk 4%, 3%, 2%, 1% of 0%

Er is echter geen afkoopvergoeding bij afkoop op de 12de verjaardag en vanaf de 18de verjaardag van het kind dat als begunstigde vermeld is in de oorspronkelijke bijzondere voorwaarden.

Wanneer begunstigde en verzekerde dezelfde persoon zijn, wat eigenlijk het geval moet zijn, dan gaat deze persoon daar geen communicatie over krijgen nadat het Junior Invest Plan vroegtijdig wordt stopgezet.

Met vriendelijke groeten,

Lars D

Reageer