Mastercard Gold - geldt de reisannulatieverzekering wanneer een reiziger positief test op covid?

  • 14 March 2022
  • 2 reacties
  • 613 Bekeken

Vandaag heb ik via mail de vraag gesteld of de mastercard gold reisannulatieverzekering geldt wanneer één van de reizigers covid positief test enkele dagen voor afreis. Ik krijg te horen "neen". Ik vraag me af of die info wel correct is. Wordt dit dan niet beschouw als "ziekte"? 


2 reacties

Reputatie 7

Hallo @vds_wendy 

De reisannulatieverzekering van je Mastercard Gold kan je weldegelijk aanspreken wanneer jij of je meereizende familie positief test op covid 19. Mijn excuses dat je hierover verkeerde info kreeg. Net zoals bij andere ziektes of ongevallen, moet er wel een attest afgeleverd kunnen worden van een bevoegde medische instantie. 

Reizen er ook vrienden of verre familie mee, dan vallen zij niet onder jouw reisannulatieverzekering. Je reis moet ook voor minstens 70% met je Mastercard Gold betaald worden.

Op pagina 4 en 5 van de algemene voorwaarden van de verzekering inbegrepen bij Mastercard Gold vind je alvast meer details.

Wil je aanspraak maken op de reisannulatieverzekering, dan kan je vak 4 van het aangiftefomulier invullen en mailen (met alle gevraagde documenten) naar goldcardinsurance@aginsurance.be. Je kan ook bellen naar 02 664 45 25 of de documenten per post opsturen naar TeleClaims (1JQ2D) E. Jacqmainlaan 53 1000 Brussel.

Kan u dit eens uit leggen aan het kantoor in Bornem, want ook vandaag krijg ik nogmaals het antwoord dat covid positief niet als ziekte wordt aanvaard. 

Dit is nu toch wel heel onduidelijk. 

Reageer