Beantwoord

reis naar Amerika

  • 12 March 2020
  • 3 reacties
  • 757 Bekeken

beste,

heb een reis geboekt naar USA op 18 mei 2020

Deze is reeds deels betaald met mijn Mastercard Gold.

Trump verbiedt vanaf vandaag reizen naar USA.

Wat als ik niet kan vertrekken omwille van deze reden. Dekt de annulatieverzekering dit?

icon

Beste antwoord van YannickB 12 March 2020, 13:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Tom,

De meeste reisannulatieverzekeringen komen niet tussenbeide tenzij je, bijvoorbeeld, zelf ziek bent.

Voor de zekerheid kan je de verzekeraar contacteren. Ging je je verzekering via ons aan, zo ja, welke precies?

Ik raad je ook aan om de luchtvaartmaatschappij of je reisbureau te contacteren om na te gaan of zij tussenbeide komen.

Yannick,

vreemd dat je me niet volledig kan antwoorden en dat je me door verwijst naar de verzekeraar.

 

het is de annulatieverzekering verbonden aan de Mastercard Gold via jullie !

 

Vraag is simpel : ben ik in dit geval verzekerd, ja of nee?

Reputatie 7

@Tom Wellens 

De reden waarom ik je aanraadde om de verzekeraar zelf te contacteren, was omdat wij via onze bank met verschillende verzekeringsmaatschappijen samenwerken en dat er 3 verschillende reisannulatieverzekeringen zijn (verzekering No-Go, de reisannulatie van Europe Assistance en de reisannulatie van Mastercard Gold).

Verzekeringen zijn complex en om te weten of je voor specifieke dingen verzekerd bent (ongeacht bij wie of welk type verzekering), neem je altijd best contact op met de dienst die schadeaangiftes beheert. Enkel zij kunnen je 100% uitsluitsel bieden.

In dit geval kan ik je echter zeggen dat je bij een reisannulatieverzekering gekoppeld aan de Mastercard Gold niet verzekerd bent tegen epidemieën, wanneer je zelf niet ziek bent. Zij komen niet tussenbeide. Dit is helaas het geval voor praktisch elke reisannulatieverzekering.

 

 

Reageer