Beantwoord

Schuldsaldoverzekering

• 28 april 2017
  • 4 reacties
  • 1338 Bekeken

Badge
  • BNP Paribas Fortis medewerker
  • 3 reacties
Wat moet ik doen met mijn schuldsaldoverzekering wanneer mijn woonkrediet ten einde is ?
icon

Beste antwoord van Ine 29 april 2017, 14:02

Dag Iris,

Welkom op de Community!

Wat er gebeurt met de schuldsaldoverzekering wanneer je woonkrediet is afbetaald, hangt af van het type premie waarvoor je hebt gekozen.

Er zijn drie types:

- Risicopremie, waarbij elk jaar opnieuw een herziening gebeurt van het risico en de premie daaraan wordt aangepast. Hierbij zal er op de vervaldag automatisch een controle gebeuren. Aangezien het krediet volledig is afgelost, zal er geen sprake meer zijn van een risico. Bijgevolg zal er geen premie meer aangerekend worden voor de schuldsaldoverzekering vanaf die jaarlijkse vervaldag.

- Enige premie en genivelleerde premie: Hier blijft de schuldsaldoverzekering doorlopen tot de oorspronkelijke eindvervaldag van het woonkrediet.

We raden je aan om contact op te nemen met je kantoor om na te gaan of er verder nog iets moet gebeuren.

Je adviseur kijkt graag voor je na welke premie van toepassing is en wat de eventuele fiscale impact zal zijn.

Kan je hiermee verder?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Dag Iris,

Welkom op de Community!

Wat er gebeurt met de schuldsaldoverzekering wanneer je woonkrediet is afbetaald, hangt af van het type premie waarvoor je hebt gekozen.

Er zijn drie types:

- Risicopremie, waarbij elk jaar opnieuw een herziening gebeurt van het risico en de premie daaraan wordt aangepast. Hierbij zal er op de vervaldag automatisch een controle gebeuren. Aangezien het krediet volledig is afgelost, zal er geen sprake meer zijn van een risico. Bijgevolg zal er geen premie meer aangerekend worden voor de schuldsaldoverzekering vanaf die jaarlijkse vervaldag.

- Enige premie en genivelleerde premie: Hier blijft de schuldsaldoverzekering doorlopen tot de oorspronkelijke eindvervaldag van het woonkrediet.

We raden je aan om contact op te nemen met je kantoor om na te gaan of er verder nog iets moet gebeuren.

Je adviseur kijkt graag voor je na welke premie van toepassing is en wat de eventuele fiscale impact zal zijn.

Kan je hiermee verder?
Badge
Dag Ine, dank voor je antwoord.
Behoudens mijn onoplettendheid spreek je over 3 soorten en lees ik er twee...:?.
Ik zal contact nemen met mijn adviseur ...
hartelijke groeten,
Iris
Reputatie 5
Dag Iris
Nee hoor, er zijn er 3 vermeld: de 1e is risicopremie en de 2e en 3e staan samen vermeld : enige premie en genivelleerde premie.
Reputatie 2
Iris, je adviseur contacteert je enkele maanden VOOR de afloop van je woonkrediet. In principe valt de schuldsaldoverzekering ook gewoon weg (aangezien het krediet afbetaald werd). Maar tijdens een gesprek met je contactpersoon wordt er naar het hele plaatje gekeken. Vaak worden er ook producten voorgesteld die fiscal zeer interessant zijn.

Reageer