Beantwoord

Schuldsaldoverzekering opzeggen

• 23 juli 2019
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb onlangs een herfinanciering van mijn lopende hypotheek bij Fortis laten doen en ben ondertussen bij een andere kredietinstelling terecht gekomen en met hen een nieuwe schuldsaldoverzekering genomen voor deze herfinanciering.. Ik wil mijn huidige schuldsaldoverzekering bij Fortis welke ik 5 jaar geleden afgesloten heb en welke in 1 keer betaald werd opzeggen.. Hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb dan normaal nog een tegoed voor de resterende jaren heb ik vernomen maar dat zou verminderd worden met een aantal kosten.. Kan iemand mij zeggen wat deze kosten dan inhouden en waar ik rekening mee moet houden..?

Alvast bedankt voor de info..
icon

Beste antwoord van AmelyN 23 juli 2019, 16:13

Dag Mark,

Bedankt voor je bericht! De voornaamste kosten waar je rekening mee moet houden zijn de afkoopkost (5%) en als je deze fiscaal hebt ingebracht ga je hier een "boete" op moeten betalen van 33%. Of met andere woorden het genoten fiscaal voordeel, ga je moeten teruggeven.

We kunnen eventueel wel een simulatie maken van je kosten. Ik ga je hiervoor een privé berichtje sturen zodat we dit verder kunnen bekijken.

Groetjes,
Bekijk origineel

2 reacties

Dag Mark,

Bedankt voor je bericht! De voornaamste kosten waar je rekening mee moet houden zijn de afkoopkost (5%) en als je deze fiscaal hebt ingebracht ga je hier een "boete" op moeten betalen van 33%. Of met andere woorden het genoten fiscaal voordeel, ga je moeten teruggeven.

We kunnen eventueel wel een simulatie maken van je kosten. Ik ga je hiervoor een privé berichtje sturen zodat we dit verder kunnen bekijken.

Groetjes,
Beste

Is het mogelijk om de begunstiging te wijzigen naar een krediet bij een andere bank ipv de SSV op te zeggen en deze kosten te moeten dragen? FYI: de SSV vloeit voort vanuit een Home Invest Plan.

Mvg

Reageer