Beantwoord

Terugbetaling vliegticket

  • 17 februari 2019
  • 1 reactie
  • 351 Bekeken

Beste,
Wij hebben online 2 ticketban geboekt bij Germania. Deze luchtvaartmaatschappij is nu failliet. Deze werden betaald met mijn mastercard.gold. Kunnen we dit eventueel recupereren?
Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord van YannickB 19 februari 2019, 08:41

Dag Hannelorevh,

Welkom op onze Community.

Je kan in dit geval best een betwisting van de betaling indienen via https://www.mijnkaart.be (links op het scherm). En eventueel contact opnemen met Teleclaims via 02/664.45.25 om na te gaan of het onder de reisannuleringsverzekering valt.

In het geval van een faillissement kan het jammer genoeg een pak moeilijker zijn om als consument je geld terug te zien omdat er dan een curator wordt aangesteld. Die zal wel alle schulden proberen af te lossen, maar als klant staan we vaak onderaan de ladder.

Meer info over wat je precies kan doen vind je alvast in dit topic.

Als je boekte via boekingsite of via een reisagentschap, dan raad ik je ook aan om hen te contacteren.

Hopelijk komt er snel een oplossing uit de bus.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Dag Hannelorevh,

Welkom op onze Community.

Je kan in dit geval best een betwisting van de betaling indienen via https://www.mijnkaart.be (links op het scherm). En eventueel contact opnemen met Teleclaims via 02/664.45.25 om na te gaan of het onder de reisannuleringsverzekering valt.

In het geval van een faillissement kan het jammer genoeg een pak moeilijker zijn om als consument je geld terug te zien omdat er dan een curator wordt aangesteld. Die zal wel alle schulden proberen af te lossen, maar als klant staan we vaak onderaan de ladder.

Meer info over wat je precies kan doen vind je alvast in dit topic.

Als je boekte via boekingsite of via een reisagentschap, dan raad ik je ook aan om hen te contacteren.

Hopelijk komt er snel een oplossing uit de bus.

Reageer