Beantwoord

Facturen woonlening

• 22 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 288 Bekeken

Hallo,

Ik heb een woonlening waarbij ik regelmatig facturen moet uploaden via het online banking systeem.

Het lukt echter nooit om deze facturen zelf te uploaden, ik moet dit telkens via mijn adviseur laten doen.

Telkens ik een factuur selecteer, blokkeert het hele systeem. 

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?

Heeft er iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Olivier

icon

Beste antwoord van Jeroen11 24 oktober 2019, 16:14

Dag @OlivierL,

Ik heb navraag gedaan en het zou aan twee redenen kunnen liggen.

Ofwel komt er een storing door de naam van het bestand. U mag de naam van het bestand wijzigen naar “ Factuur " of iets anders dat heel makkelijk is.

Ofwel is het bestand dat je doorgestuurd hebt gekregen corrupt. Vaak stuurde een leverancier de factuur door dat gedownload is van een boekhoudkundig programma. Dit kan de oorzaak zijn dat ons systeem het bestand niet kan lezen. De oplossing zou zijn om het factuur af te drukken en eventueel opnieuw in te scannen.

Groetjes,

Jeroen 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

Dag @OlivierL ,

Bedankt voor de je bericht op de community!

Ik ga het direct bespreken met de technisch expert en bezorg je een antwoord!

Groetjes,

Jeroen

Reputatie 3

Dag @OlivierL,

Ik heb navraag gedaan en het zou aan twee redenen kunnen liggen.

Ofwel komt er een storing door de naam van het bestand. U mag de naam van het bestand wijzigen naar “ Factuur " of iets anders dat heel makkelijk is.

Ofwel is het bestand dat je doorgestuurd hebt gekregen corrupt. Vaak stuurde een leverancier de factuur door dat gedownload is van een boekhoudkundig programma. Dit kan de oorzaak zijn dat ons systeem het bestand niet kan lezen. De oplossing zou zijn om het factuur af te drukken en eventueel opnieuw in te scannen.

Groetjes,

Jeroen 

Reputatie 3
Badge +4

@OlivierL  is het ondertussen gelukt of ervaar je nog steeds hetzelfde probleem? Zo ja, probeer zeker ook eens met een ander browser dan dat je hebt gebruikt. Misschien dat het wel lukt. 

Laat maar weten hoe het is verlopen, ben er benieuwd naar. :fingers_crossed:

Beste @Jeroen11 ,

bedankt voor het antwoord.

Nieuwe bestandsnaam lukt niet.

Ik gebruik zelf google chrome of IE, met beide browsers kreeg ik de factuur niet opgeladen.

Voor deze factuur heeft mijn adviseur mij alweer verder geholpen, maar ik probeer de volgende factuur zeker eens af te printen en in te scannen vooraleer ik deze probeer in te voeren! Hopelijk is dit effectief het probleem :)

Groeten,

Olivier

Hallo @Jeroen11 ,

ik kreeg een nieuwe factuur en heb deze afgedrukt en opnieuw proberen te verzenden. Dit werkt spijtig genoeg ook niet. De computer(s) lopen nog steeds vast.

Eventueel nog andere voorstellen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,

Groeten,

Olivier

Reputatie 3
Badge +4

Dag @OlivierL :wave:  

Heel bizarre dat je nog altijd zelfde problemen ondervindt bij het uploaden van de documenten. 

Wat is het bedrag van de factuur dat je moet opnemen? is dit één factuur of meerdere? Welk extensie gebruik je, is dit PDF extensie of JPG? :thinking:

Je kan ook met de Competence Centre Woonkredieten in contact komen om je aanvraag te behandelen, ze zijn normaliter op het nummer 02 312 14 00 bereikbaar. 

Laat maar weten, groetjes! :raised_hands:

Dag @OguzhanB ,

bedragen van de facturen variëren en heb al twee facturen tegelijkertijd of één enkele factuur proberen uploaden. Het zijn pdf files.

Bedankt voor de info,

Groeten,

Olivier

Reputatie 3
Badge +4

Dag @OlivierL 👋

Ik ga ervan uit dat het bij het uploaden op Easy Banking Web al misloopt ookal is dat één pdf document? Zoals bij je eerste post. 

zou normaal gezien moeten lukken, extensie lijkt me ok. Als er ook geen tekens etc voorkomen in het bestand mag het geen foutmelding geven… bedragen van facturen te samen zijn hoger als 2500€ ga ik ervan uit? (is het minimum bedrag dat je kan opnemen van je kredietopening) 

toevallig met de diensten van woonkredieten in contact kunnen komen? 

Fingers crossed🤞

Reageer