Beantwoord

Geldigheid kredietaanbod

  • 1 September 2021
  • 2 reacties
  • 682 Bekeken

Heb woning in aanbouw aangekocht. Compromis is getekend. De betaling dient te gebeuren bij oplevering van de woning binnen 6 maanden. Als ik nu een aanvraag doe voor een hypotheek, blijft het aanbod dan 6 maanden geldig? Of op welke wijze wordt dit opgelost?

Dank bij voorbaat

Peter

icon

Beste antwoord van LarsD 2 September 2021, 15:38

Bekijk origineel

2 reacties

Dacht dat vraag duidelijk en eenvoudig was. Het antwoord blijkbaar niet...

Reputatie 4

Hallo, @Petervijv,

Ik heb net je vraag gelezen. Het is me niet helemaal duidelijk hoe precies het compromis is opgemaakt geweest? Ik veronderstel dat dit een compromis is met een koopoptie aangezien de woning pas binnen 6 maanden beschikbaar is?

Meestal is het ook zo dat er wettelijk gezien 4 maanden na het ondertekenen van een compromis ook een authentieke akte bij notaris moet ondertekend worden.

Wanneer je een hypothecair krediet bij ons aanvraagt, heb je 1 maand de tijd om op ons aanbod in te gaan. Daarna krijg je nog 3 maanden om de verkoopakte van je toekomstige woning door de notaris te laten opmaken en dit te ondertekenen.

Voor echt concreet advies voor het lenen raden we je aan contact te nemen met één van onze experten voor kredieten. Je kan hiervoor bellen via het nummer 02 433 41 36.

Indien je de Easy Banking App hebt, kan je ook hier rechtsreeks contact nemen met een expert. Je hoeft enkel in je profiel te klikken op “Contacteer ons”, dan “bel ons” en als volgt kies je voor de optie “Lenen” in het keuzemenu.

 

 

Reageer