Beantwoord

kan je met een vervangingsinkomen vanuit het buitenland een hypothecaire lening krijgen?

  • 10 September 2021
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

kan je met een vervangingsinkomen vanuit het buitenland een hypothecaire lening krijgen? Bijvoorbeeld al je meer dan de waarde van de woning uit eigen middelen financieert, waardoor de bank geen risico loopt?

icon

Beste antwoord van YannickB 10 September 2021, 11:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Dag Jile,

Via deze site kunnen we je niet zeggen of je in aanmerking kopt voor een hypothecaire lening, want wij hebben geen zicht op jouw precieze financiële situatie.

Je kan wel een simulatie maken via onze website en je kan via 0032 2 762 60 00 terecht voor meer concrete info.

Ik begrijp dat dat niet via de site lukt ,maar het blijkt ook niet mogelijk om via jullie kantoren daar telefonisch meer informatie over te krijgen. Bankmedewerkers denken helaas niet mee en willen geen moeite doen om je te helpen en spelen een ingestudeerd verhaal af om je met een kluit het riet in te sturen, jammer. Een zelfstandig ondernemer zou failliet gaan als hij zo met zijn klanten omgaat…. 

Reputatie 7

Voor kredieten kunnen we inderdaad niet zomaar alles telefonisch bespreken wanneer je bij ons nog geen klant bent. 

Kredieten brengen altijd risico’s met zich mee, zowel voor ons als voor jou, zeker wanneer het gaat om een woonkrediet. Als bank zijn we daarom verplicht om met jou rond de tafel te zitten en een zicht te krijgen op jouw situatie.

Er moet gekeken worden naar onder andere je precieze vervangingsinkomen, je tegoeden, eventuele andere inkomsten, eventuele andere lopende kredieten of recurrente uitgaven, enzovoort. Daarvan moeten we ook bewijzen kunnen ontvangen.

Ik ga ervan uit dat mijn collega’s je een afspraak hebben voorgesteld?

sorry, ik ben gewoon teleurgesteld. Telefonisch kan je al met alle gegeven die ik je kan geven al obv de informatie die je krijgt zeggen of het wel of niet mogelijk is. Ik heb die informatie nodig omdat ik voor morgen een bod moet doen en als ik niet de garantie heb dat ik een hypotheek kan krijgen, de verkoper de woning aan een ander gaat verkopen die wel zeker een hypotheek krijgt (omdat de verkoper niet nog eens de woning in de verkoop wil doen). Dat is zo raar, ik kan in Nederland 1,1 miljoen lenen, maar die willen niet een woning in het buitenland financieren. Lang leve de zogenaamde EU!

Reageer