Beantwoord

Lening: gedeeltelijke voorafbetaling

• 4 april 2019
  • 4 reacties
  • 494 Bekeken

Hallo,

Ik wil een deel van mijn hypothecaire lening voorafbetalen.
Bij mijn vraagstelling via mail, krijg ik te horen dat ik dit zelf kan doen via mijn online banking, door overschrijving op een rekeningnummer met vermelding van mijn hypotheeknummer.

Dien ik hier het kapitaal dat ik wil vooraf te betalen over te schrijven en worden de bijhorende kosten apart van mijn rekening gehaald.
Of moet ik hier het kapitaal + kosten storten ? ( Maar hoe weet ik hoeveel de kosten exact zijn ? )

Dank voor uw reactie

mvg
icon

Beste antwoord van YannickB 4 april 2019, 13:54

Dag Steenrat,

Bedankt voor je vraag. Ik vrees dat je wat verkeerde informatie hebt gekregen. Onze excuses daarvoor.

Als je die mail nog hebt, kan je die dan doorsturen naar community@bnpparibasfortis.be? Wij brengen dan de collega in kwestie op de hoogte zodat het niet nogmaals gebeurt.

Als je je woonkrediet (gedeeltelijk) vervroegd wilt terugbetalen, dan ga je best langs op het kantoor zodat zij een berekening voor jou kunnen maken. Zo ken je meteen de kosten, het resterende kapitaal en eventueel de nieuwe looptijd.

Bij een gedeeltelijke terugbetaling heb je ook nog eens de keuze tussen:
  • het aanpassen van de looptijd, met behoud van je maandelijkse aflossing;
  • het aanpassen van je maandelijkse aflossing, met behoud van de looptijd;
  • een aanpassing van zowel de looptijd van je krediet als van de maandelijkse aflossing.

Als je zelf stort dan weten wij niet wat je keuze is en kunnen er problemen opduiken bij de behandeling van je terugbetaling.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Dag Steenrat,

Bedankt voor je vraag. Ik vrees dat je wat verkeerde informatie hebt gekregen. Onze excuses daarvoor.

Als je die mail nog hebt, kan je die dan doorsturen naar community@bnpparibasfortis.be? Wij brengen dan de collega in kwestie op de hoogte zodat het niet nogmaals gebeurt.

Als je je woonkrediet (gedeeltelijk) vervroegd wilt terugbetalen, dan ga je best langs op het kantoor zodat zij een berekening voor jou kunnen maken. Zo ken je meteen de kosten, het resterende kapitaal en eventueel de nieuwe looptijd.

Bij een gedeeltelijke terugbetaling heb je ook nog eens de keuze tussen:
  • het aanpassen van de looptijd, met behoud van je maandelijkse aflossing;
  • het aanpassen van je maandelijkse aflossing, met behoud van de looptijd;
  • een aanpassing van zowel de looptijd van je krediet als van de maandelijkse aflossing.

Als je zelf stort dan weten wij niet wat je keuze is en kunnen er problemen opduiken bij de behandeling van je terugbetaling.
Vandaag telefonisch contact gehad met hoofdkantoor.

Ze hebben me begeleid. Ik heb wel degelijk zelf een overschrijving moeten ingeven, kapitaal + kosten, op rekening van de bank, met vermelding van mijn hypotheeknummer.

mvg
Reputatie 5
Bedankt voor de info Steenrat!

Het verbaast me eerlijk gezegd wel dat mijn collega's je telefonisch konden helpen, want wijzigingen bij woonkredieten mogen bij onze bank nog niet via telefonisch contact met het hoofdkantoor (ons Easy Banking Centre) doorgevoerd worden.

Gaat het misschien over een woonkrediet bij Hello Bank en niet bij BNP Paribas Fortis? Heb je dan ook een overzicht van de kosten gekregen?

Alvast wel goed om te lezen dat je geholpen bent. 🙂
Heb u de mail doorgestuurd ter info.

Reageer