Beantwoord

Lening voor bouwgrond zonder notariskosten (+-40000€)

• 1 mei 2017
  • 5 reacties
  • 1624 Bekeken

Doordat ik geen belastingen betaal kan er ook geen voordeel zijn voor een hypotheek leening. Het bedrag zou rond de 40000 € zijn en notariskosten bij hypotheek -+2000 € .
Deze verhouding is niet normaal.
icon

Beste antwoord van Ellen 3 mei 2017, 19:15

Dag André,
welkom op de community. Ik raad je aan om contact op te nemen met je kantoor, de adviseur kan zeker met jou door de kosten gaan, gelinkt aan deze hypotheek en je meer uitleg geven.
je vindt alvast wat info rond kosten hier.
Ook de notaris kan dit uiteraard verder toelichten.
Veel succes met je project!
Bekijk origineel

5 reacties

🤔 Ik heb zelf ook een lening zonder fiscaal voordeel maar ik begrijp je vraag niet zo goed. Wat wil je precies weten?
André,

Denk ook dat we meer moeten weten want:

1) Geen belastingen betalen: wil dat zeggen geen belastbaar inkomen? Indien je geen belastingen betaalt, maar wel jaarlijks een teruggave van de belastingen krijgt, krijg je met een fiscal aftrekbare lening een groter bedrag terug.

2) Belangrijkste punt: lening bouwgrond is nooit fiscaal aftrekbaar. Lening moet aangegaan worden voor de aankoop van een woning/appartement, of voor verbouwingen van deze woning/appartement.
Beste Steffidg,
Lenen voor bouwgrond aan een beter tarief dan een persoonlijke lening.
Want hypotheek lenen is van intrest interessanter maar voor een klein bedrag van +-40000€ betaal je aan notariskosten rap 2000€ .
Dus niet ok.
Reputatie 5
Dag André,
welkom op de community. Ik raad je aan om contact op te nemen met je kantoor, de adviseur kan zeker met jou door de kosten gaan, gelinkt aan deze hypotheek en je meer uitleg geven.
je vindt alvast wat info rond kosten hier.
Ook de notaris kan dit uiteraard verder toelichten.
Veel succes met je project!
Reputatie 2
De notariskosten zijn kosten die opgelegd worden door.... jawel, de notaris. Op de site www.notaris.be vind je sowieso wel veel nuttige info terug!

Reageer