Jullie hoeven dit niet te vertalen! We kunnen de klanten in Engels, Frans, Nederlands en Duits van dienst zijn!
Groetjes,
Jeroen
Groetjes,
Jeroen
hallo
wij vroegen een overbruggingskrediet voor een woning in het buitenland, die ondanks genoeg geld toch geweigerd werd en nee, we staan niet op een zwarte lijst.
klopt het dat we deze beslissing niet mogen inkijken?
Ik kan hier niet bij omdat het tenslotte toch over ons gaat ?
We gaan geen heksenjacht doen op de beslisser, maar willen gewoon wat meer uitleg. Ons filiaal heeft ons dit koudweg via een mail laten weten (beslissing), er kon zelfs geen telefoontje af. We hebben altijd trouw onze lening afbetaald...
De schatter van BNP is geweest en betaald, toen was het filiaal blij want alles zag er goed uit. En nu dit………..kosten schatter zijn voor niks geweest
hoe lossen we dit op ?
Annekem
Hallo Annekem,
Het spijt me om te horen dat jullie aanvraag tot een overbruggingskrediet werd geweigerd.
Wanneer je een overbruggingskrediet of een andere lening aanvraagt, dan wordt er gekeken naar verschillende elementen. Bijvoorbeeld naar je inkomen, eventuele andere lopende kredieten, of je voldoende over zal houden nadat je alle leningen betaald hebt en of je een plotse gebeurtenis kan opvangen, enzovoort. Een weigering is jammer genoeg ook definitief.
Stonden er in de mail die je van je kantoor kreeg contactgegevens van onze kredietverstrekkers? Zo ja, dan raad ik je aan om via die weg meer info te vragen over de beslissing.
Indien niet, dan neem je best even opnieuw contact op met je kantoor.
Beste Yannick
nee, er stonden geen contactgegevens in
alleen bovenaan een dossiernr
we mogen zelfs niet met jullie interne diensten bellen, het werd ons sterk afbevolen door het kantoor in Goetsenhoven. Aangezien dit dossier over ons gaat, lijkt het me toch wel logisch dat we het mogen inkijken?
Ik wou graag weten of ze alles wel genoeg gemotiveerd hebben.
De schatter van BNP is geweest, de verslagen werden betaald, en van daaruit zijn we vertrokken voor 90% overbruggingskrediet te vragen. We willen een woning in Frankrijk kopen in een erg toeristische streek om een B&B te beginnen. Daarvoor verkopen we onze woning en die van mama (zij gaat mee)
We staan niet op een zwarte lijst en hebben altijd onze rekeningen stipt betaald, ook in Corona tijd.
We hebben nog te betalen op onze lening in Belgie maar dat geld staat klaar op de spaarrekening. We hebben nog een spaarpot (weliswaar via een andere bank) en ook mama heeft nog spaargeld.
Het filiaal zet op mail dat het niet zeker is dat de woningen het gevraagde geld gaan opbrengen
ze kunnen ook niet aan het geld dat de woning in Frankrijk waard is
maar, tussen U en mij, ik ben niet zo dom dat ik mijn huis onder de waarde ga verkopen, toch?
Graag een eventuele mogelijkheid, want ik wil voor mijn toekomst blijven vechten!!
We gaan straks naar het filiaal toe en ik wil graag weten waar ik recht op heb. ik bedoel : mag ik het dossier inkijken of niet?
mvg
Annekem
Bedankt voor je antwoord
Ik heb de info over de bedragen uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke website waarop iedereen mee kan lezen. Persoonlijke info en details over je financiële situatie deel je best nooit zomaar via het internet.
Ik kan me zelf ook niet uitspreken over de beslissing, want ik heb geen zicht op het dossier of op je persoonlijke info.
Wanneer je aanvraag voor overbruggingskrediet werd ingediend, ligt de beslissing alvast niet bij het kantoor, maar bij onze kredietverstrekkers. Ik raad je daarom aan om je kantoor te vragen of je met hen contact kunt opnemen.
beste Yannick
zoals reeds vermeld
het kantoor wil dit niet !!!
Kan U begrijpen dat ik hierdoor boos ben, en dat is nog zacht uitgedrukt!
mvg
Ik begrijp dat je boos bent over de beslissing.
Jammer genoeg kan ik mij er zelf niet over uitspreken, omdat ik geen zicht heb op het dossier en op jouw persoonlijke gegevens.
Als je kantoor je geen info kan geven en/of je niet akkoord bent met de motivatie, dan kan ik je zelf helaas enkel aanraden om een klacht in te dienen. Dat kan via deze pagina, via het kantoor of via ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00.
Reageer
Registreer op de community
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Welkom
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.