Beantwoord

overbruggingskrediet voor aankoop buitenland

  • 6 September 2019
  • 11 reacties
  • 2542 Bekeken

  • Rekruut - Niveau 1
  • 6 reacties
Moet een compromis voor een ankoop van een huis die in het buitenland gesloten wordt door hulp van een overbruggingskrediet die wij hier willen aanvragen naar het Nederlands vertald worden of is het voldoende om dit in het Engels te Ik hoop dat mijn vraag niet te ingewikkeld is 😁
icon

Beste antwoord van Jeroen11 7 September 2019, 13:56

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Dag @Siby,

Jullie hoeven dit niet te vertalen! We kunnen de klanten in Engels, Frans, Nederlands en Duits van dienst zijn!

Groetjes,
Jeroen
En in het Zweeds? 😬
Reputatie 3
Helaas hebben we momenteel geen werknemers die vloeiend Zweeds kunnen! 😅
Ok spijtig 😁 maar in het Engels is dan wel voldoende? Bedankt voor jouw antwoord. Fijn weekend
Reputatie 3
Inderdaad, het mag in het Engels! Graag gedaan en ook een fijn weekend gewenst!

Groetjes,
Jeroen

hallo

wij vroegen een overbruggingskrediet voor een woning in het buitenland, die ondanks genoeg geld toch geweigerd werd en nee, we staan niet op een zwarte lijst. 

 

klopt het dat we deze beslissing niet mogen inkijken?

Ik kan hier niet bij omdat het tenslotte toch over ons gaat ?

We gaan geen heksenjacht doen op de beslisser, maar willen gewoon wat meer uitleg. Ons filiaal heeft ons dit koudweg via een mail laten weten (beslissing), er kon zelfs geen telefoontje af. We hebben altijd trouw onze lening afbetaald... 

 

De schatter van BNP is geweest en betaald, toen was het filiaal blij want alles zag er goed uit. En nu dit………..kosten schatter zijn voor niks geweest

hoe lossen we dit op ?

Annekem

Reputatie 7

Hallo Annekem,

Het spijt me om te horen dat jullie aanvraag tot een overbruggingskrediet werd geweigerd.

Wanneer je een overbruggingskrediet of een andere lening aanvraagt, dan wordt er gekeken naar verschillende elementen. Bijvoorbeeld naar je inkomen, eventuele andere lopende kredieten, of je voldoende over zal houden nadat je alle leningen betaald hebt en of je een plotse gebeurtenis kan opvangen, enzovoort. Een weigering is jammer genoeg ook definitief. 

 

Stonden er in de mail die je van je kantoor kreeg contactgegevens van onze kredietverstrekkers? Zo ja, dan raad ik je aan om via die weg meer info te vragen over de beslissing.

Indien niet, dan neem je best even opnieuw contact op met je kantoor.

Beste Yannick

nee, er stonden geen contactgegevens in 

alleen bovenaan een dossiernr

we mogen zelfs niet met jullie interne diensten bellen, het werd ons sterk afbevolen door het kantoor in Goetsenhoven. Aangezien dit dossier over ons gaat, lijkt het me toch wel logisch dat we het mogen inkijken? 

Ik wou graag weten of ze alles wel genoeg gemotiveerd hebben. 

De schatter van BNP is geweest, de verslagen werden betaald, en van daaruit zijn we vertrokken voor 90% overbruggingskrediet te vragen. We willen een woning in Frankrijk kopen in een erg toeristische streek om een B&B te beginnen. Daarvoor verkopen we onze woning en die van mama (zij gaat mee)

We staan niet op een zwarte lijst en hebben altijd onze rekeningen stipt betaald, ook in Corona tijd.

 

We hebben nog te betalen op onze lening in Belgie maar dat geld staat klaar op de spaarrekening. We hebben nog een spaarpot (weliswaar via een andere bank) en ook mama heeft nog spaargeld. 

Het filiaal zet op mail dat het niet zeker is dat de woningen het gevraagde geld gaan opbrengen

ze kunnen ook niet aan het geld dat de woning in Frankrijk waard is

maar, tussen U en mij, ik ben niet zo dom dat ik mijn huis onder de waarde ga verkopen, toch?

 

Graag een eventuele mogelijkheid, want ik wil voor mijn toekomst blijven vechten!! 

We gaan straks naar het filiaal toe en ik wil graag weten waar ik recht op heb. ik bedoel : mag ik het dossier inkijken of niet?

 

mvg

Annekem

 

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord @Annekem 

Ik heb de info over de bedragen uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke website waarop iedereen mee kan lezen. Persoonlijke info en details over je financiële situatie deel je best nooit zomaar via het internet.

Ik kan me zelf ook niet uitspreken over de beslissing, want ik heb geen zicht op het dossier of op je persoonlijke info.

Wanneer je aanvraag voor overbruggingskrediet werd ingediend, ligt de beslissing alvast niet bij het kantoor, maar bij onze kredietverstrekkers. Ik raad je daarom aan om je kantoor te vragen of je met hen contact kunt opnemen.

beste Yannick

 

zoals reeds vermeld 

het kantoor wil dit niet !!!

 

Kan U begrijpen dat ik hierdoor boos ben, en dat is nog zacht uitgedrukt!

mvg 

Reputatie 7

@Annekem 

Ik begrijp dat je boos bent over de beslissing. 

Jammer genoeg kan ik mij er zelf niet over uitspreken, omdat ik geen zicht heb op het dossier en op jouw persoonlijke gegevens. 

Als je kantoor je geen info kan geven en/of je niet akkoord bent met de motivatie, dan kan ik je zelf helaas enkel aanraden om een klacht in te dienen. Dat kan via deze pagina, via het kantoor of via ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00.

Reageer