Beantwoord

Woonkrediet: Kan uitstel van betaling tbh fiscale optimalisatie ?

  • 14 March 2022
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Mijn woonkrediet eindigt in januari. Hierdoor kan ik enkel van fiscale aftrek genieten voor de betaling van die maand.
Het jaar ervoor betaal ik meer dan ik fiscaal kan inbrengen.
Kan ik enkele maanden uitstel van betaling van mijn woonkrediet vragen en in januari mijn volledige openstaande krediet in 1 keer aflossen om zo het laatste jaar meer fiscaal te kunnen inbrengen in mijn belastingen ?

icon

Beste antwoord van LarsD 14 March 2022, 14:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @LastPost,

Bedankt voor je bericht.

Je kan best dit bespreken met een persoonlijk adviseur in een kantoor of met een expert woonkredieten. Dit is een complexe materie waarvoor we ook toegang moeten hebben tot je volledig dossier om hier een juist antwoord op te kunnen ingeven.

Praktisch gezien kunnen we wel al zeggen dat je niet zo maar kan vragen om de aflossing van je woonkrediet enkele maanden uit te stellen. Er moet echt wel een geldige reden zijn waarom de aflossingen binnen die maanden niet zou kunnen gebeuren (bv. door verlies van inkomsten).

Je kan beveiligd contact nemen per telefoon door aan te melden in de Easy Banking App. Je klikt dan vervolgens op “Communicatie.” Na te klikken op Easy Banking Centre kan je kiezen in het menu voor de optie “Lenen.”

Indien je geen smartphone hebt kan je ook bellen via het nummer 02 433 41 36.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer