Bereikbaarheid

Spelregels van onze Community

  • 10 April 2017
  • 0 reacties
  • 6066 Bekeken

Reputatie 7

Welkom op de community van BNP Paribas Fortis en Hello bank! Hier kan je vragen stellen en ervaringen delen met andere bezoekers omtrent de producten, diensten, websites… van, of gelinkt aan, BNP Paribas Fortis of Hello Bank!. Iedereen moet zich hier thuis kunnen voelen.
Om alles vlot te laten verlopen, hebben we enkele spelregels opgesteld. Iedereen met een account op de community kan een vraag posten of beantwoorden waarop andere bezoekers kunnen reageren.
Als je deelneemt aan de community ga je akkoord met deze spelregels en de gebruiksvoorwaarden.

Hou het netjes

  • Ongepast taalgebruik en gedrag, zoals scheldwoorden en discriminerende, racistische, bedreigende of kwetsende opmerkingen, zijn niet toegelaten. Behandel elkaar dus met respect; doe je dit niet, dan kan je post verwijderd worden, je account geschorst worden en, in laatste instantie, je uit de community gezet worden.
  • Het formuleren van maatschappelijke, religieuze, seksuele, obscene of politieke standpunten is evenmin toegelaten.
  • Vermijd ook berichten die niets met het onderwerp te maken hebben, met dezelfde inhoud gepubliceerd worden (‘spamming’), aanstootgevend zijn, een polemiek veroorzaken of die zeer choquerend of provocerend zijn ('trolling');
  • Doe niets in strijd met de Belgische wet, waaronder ook beledigende, lasterlijke, discriminerende of misleidende uitlatingen en meer in het algemeen uitlatingen die een misdrijf vormen of ermee verbonden zijn;
  • Leef de gebruiksvoorwaarden van de website na, waaronder ook de regels met betrekking tot de intellectuele eigendomsrechten van derden;
  • Doe je niet voor als een medewerker van BNP Paribas Fortis of Hello bank! als je dat niet bent.
  • Plaats geen expliciete en herhaaldelijke commerciële berichten of verwijzingen.
  • Plaats geen gewelddadig, grof of bedreigend bericht of een bericht dat een aanval of pestgedrag vormt ten aanzien van de bank, een deelnemer van de BNP Paribas Fortis & Hello bank! community of een derde;
  • Publiceer geen inhoud die deel uitmaakt van een privé-bericht zonder de uitdrukkelijke toestemming van de betrokkene derde.
  • Plaats geen berichten die gegevens bevatten of verwijzen naar gegevens die de werking van de website of de systemen van de bank of van andere deelnemers van de BNP Paribas Fortis & Hello bank! community of van andere derden kunnen beschadigen of verstoren.
  • Vermijd berichten die niet bijdragen aan de kwaliteit van de BNP Paribas Fortis & Hello bank! community omdat ze: - geen bronnen vermelden; - in een andere taal zijn opgesteld dan het Nederlands, Frans, Engels of Duits; - gepost zijn in de verkeerde categorie; - gepost zijn door eenzelfde persoon die zich verschillende gebruikersnamen aanmeet.

Als je van mening bent dat een andere gebruiker dit soort ongepast gedrag vertoont, kan je dit melden op community@bnpparibasfortis.be. Gelieve in uw e-mail uw naam en voornaam te vermelden, over welke post/onderwerp het precies gaat en waarom u van mening bent dat deze in strijd is met de regels van de community of ongepast is. De community manager zal de melding zorgvuldig bekijken en, rekening houdend met alle belangen van de partijen, een beslissing nemen. Deze beslissing zal u per e-mail meegedeeld worden. Voor meer informatie kunt u de sectie over ‘moderatie van de inhoud en rol van de Community manager en moderatoren’ hieronder lezen.

Persoonsgegevens van derden

Iedere content die persoonsgegevens van een derde bevat (waaronder ook foto's of filmpjes) mag door een gebruiker slechts worden gepubliceerd als hij/zij de uitdrukkelijke toestemming heeft van bedoelde derde. Het bewijs daarvan moet bij het eerste verzoek aan BNP Paribas Fortis bezorgd worden.

Iedereen kan meelezen

Het doel van de community is informatie delen met elkaar. Denk er wel aan dat iedereen kan meelezen! Persoonlijke informatie zoals je telefoonnummer, adres, e-mailadres en bankgegevens deel je best niet met heel de wereld.

 ‘Likes’ uitdelen 👍🏻

Om andere gebruikers te bedanken voor hun bijdrage kan je likes uitdelen. Hoe meer relevante reacties je plaatst, hoe sneller de likes zullen binnenstromen. Geef andere gebruikers likes als ze echt verdiend zijn en hun antwoord je geholpen heeft met je vraag.

 Moderatie van de inhoud en rol van de Community Manager en moderatoren  👷🏻👷🏻👷🏻

De inhoud van de nieuwe onderwerpen en de posten worden niet door een geautomatiseerd systeem gecontroleerd (bv. algoritmische besluitvorming).

Gelet op het aantal nieuwe onderwerpen en posten van gebruikers  worden deze niet allemaal  nagelezen door een moderator of de community manager. Het zou dus kunnen dat de community illegale inhoud bevat of inhoud die in strijd is met de spelregels van de community zonder dat BNP Paribas Fortis hiervan op de hoogte is..

De Community Manager en moderatoren zorgen ervoor dat iedereen geholpen wordt op de community en dat het interessant en aangenaam blijft. Zij kunnen ingrijpen als je post niet correct is, in strijd is met de wet of de privacy/eigendomsrechten van anderen schendt. Indien zij van mening zijn dat het onderwerp of je post verwijderd dient te worden, zullen zij je hiervan voorafgaandelijk inlichten en de redenen hiervoor meedelen. Als een moderator en de community manager je gedrag onaanvaardbaar vinden, kunnen zij je een waarschuwing geven en je uiteindelijk uit de community zetten (account schorsen of verwijderen).

De moderator en de community manager zullen altijd trachten om bij de beoordeling zorgvuldig en objectief te werk te gaan en rekening te houden met de belangen van alle betrokkenen.

Indien je het niet eens bent met de beslissing van de moderator of de community manager om een post (niet) te verwijderen, je een waarschuwing te geven, je account te blokkeren of deze te verwijderen, kan je het geschil voorleggen aan de klachtendienst van BNP Paribas Fortis NV. Indien je je niet kunt vinden in het standpunt van de klachtendienst, kan je het geschil voorleggen aan de Ombudsman of aan een door de belgische digitaledienstencoördinator gecertificeerd buitengerechtelijkegeschillenbeslechtingsorgaan naar keuze. De contactgegevens van de klachtendienst en de ombudsman, vind je terug in de Algemene Bankvoorwaarden. De Algemene Bankvoorwaarden geven je ook meer informatie over de te volgen procedure.

BNP Paribas Fortis is enkel aansprakelijk voor de inhoud van de onderwerpen en posten binnen de perken van de Digital Services Act (Verordening 2022/2065 van het Europees parlement en de raad van 19 oktober 2022).

Voor alle duidelijkheid

Berichten kunnen gepost worden door de moderatoren of gebruikers van de community.
Gelet op het aantal berichten dat gepost wordt, kan de bank niet aansprakelijk gehouden worden voor de inhoud van bijdragen en reacties van de gebruikers.

Voor bankzaken die niet op de community thuishoren (persoonlijke gegevens, transacties, persoonlijk advies, lopende contracten …) heb je volgende kanalen: Easy Banking Web, Easy Banking App, Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 en je kantoor.

Opmerkingen of suggesties over de community en het gebruik ervan, mag je steeds doorgeven op community@bnpparibasfortis.be.

Bekijk ook zeker onze gebruiksvoorwaarden.

 Uitschrijven 😢

Als je je wil uitschrijven, dan kan dit steeds door een mailtje te sturen naar community@bnpparibasfortis.be.


Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.