Beantwoord

Verandering beurs-exchange Linde Plc

  • 24 October 2022
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Goedenavond

 

Vandaag maakte Linde Plc bekend dat het haar Duitse notering (tevens in de Dax) zou willen schrappen en vervangen door haar bestaande notering op de NYSE in de VS. De ruilverhouding zou daarbij 1 aandeel Linde Plc (in EUR) voor 1 aandeel Linde (in USD). Afgezien van de wisselkoers is er geen impact voor lange termijn beleggers. Hierover moet ook nog worden gestemd in een buitengewone AV.

Mijn concrete vraag: ikzelf heb Linde Plc aandelen (in EUR) en wil gewoon meegaan in de ruiltransactie. Al zou ik graag willen weten of dit fiscale gevolgen heeft, zoals bv. een extra beurstaks of roerende voorheffing (zoals bij sommige aandelensplitsingen gebeurd is, ook al is er bij Linde geen sprake van een stock-split). M.a.w. ik wil zeker zijn dat de aandelen die ik heb op m’n BNPPF effectenrekening geen extra belasting ondergaan bij het omzetten naar hun USD variant.

 

Bedankt alvast.

 

Groeten

H.

icon

Beste antwoord van LarsD 25 October 2022, 12:21

Bekijk origineel

4 reacties

Ik kreeg een telefoonnummer van een behulpzame medewerker maar daar nam niemand op.

Reputatie 4

Hallo, @Geert De Busschere,

Via deze weg hebben wij daar geen zicht op. Je kan best, zoals in bovenstaand bericht vermeld staat, bellen voor meer informatie te krijgen. 

Vandaag 1 maart 2023 vastgesteld dat de aandelen Linde uit m’n portefeuille zijn verdwenen.  Wanneer kan ik de notering ervan terugzien in de effectenportefeuille?

Reputatie 4

Hallo, @HamishM,

Bedankt voor je bericht.

Als je advies zoekt dan kan je eventueel contact zoeken met het Easy Banking Centre via het nummer 02 433 41 34 of door je in de Easy Banking App op een smartphone aan te melden en klikken op Communicatie>Easy Banking Centre>Sparen en Beleggen.

Reageer