Maak het scannen van Payconiq-QR codes mogelijk in EBA


Momenteel is het nog steeds niet mogelijk om Payconiq QR-codes rechtstreeks vanuit de Easy Banking App te scannen, hiervoor is nog steeds de app van Payconiq by Bancontact zelf nodig.  Het zou heel handig zijn als dit ook gewoon vanuit de eigen app kan.

Enig idee wanneer dit mogelijk zou zijn? Bij andere grootbanken lukt dit wel..


Beste @Serge Merchez ,

deze vraag wordt heel vaak door de klanten gesteld en we geven ze elke keer weer door naar de dienst die suggesties en ideeën behandeld.

Op dit moment staat het jammer genoeg (nog) niet op de planning om rechtstreeks toe te voegen via onze Easy Banking App.

 

Je kan ondertussen gebruik maken via de Payconiq app en onze kaarten daar toevoegen.

 

Met vriendelijke groeten,

Jessica


Enig idee wanneer dit mogelijk zou zijn? Bij andere grootbanken lukt dit wel..

Een  zichzelf respecterende “grootbank” heeft zijn eigen scantoepassing. Eigenlijk is BNP’s eigen toepassing veelzijdiger, want compatibel met meer boekhoudkundige toepassingen (QR-codes). Maar het belangrijkste verschil is wel dat de Bancontact(Payconiq)-scan niet werkt in buitenlandse winkels. Bancontact bestaat immers niet buiten BE. Daarentegen werkt de intern BNP-scan wel in het buitenland.

Eigenlijk lijkt er mij dus geen enkele reden voorhanden te zijn om Payconiq te verkiezen boven BNP’s interne scantoepassing. Maar men mag mij altijd meer wijsheid bijbrengen, natuurlijk.


Je kan ondertussen gebruik maken via de Payconiq app en onze kaarten daar toevoegen.

 

Het is dan toch wel tienmaal eenvoudiger van jullie eigen scantoepassing gebruik te maken.

 


zag dit toevallig, volgens mij werkt Payconic nu ook via de Easy Banking app...


zag dit toevallig, volgens mij werkt Payconic nu ook via de Easy Banking app...

Hey WimH,

 

Dat klopt! Niet lang na dit topic werd Payconiq dan toch toegevoegd in de Easy Banking App.

 

Groetjes,

Jess