Beantwoord

hoe contactloos betalen met smartphone

  • 24 July 2020
  • 5 reacties
  • 1017 Bekeken

Beste 

Wij willen betalen met smarphone contactloos, maar hoe ik doe bancontact kom drec testaan scan qr code?

icon

Beste antwoord van Anonymous 24 July 2020, 11:43

Bekijk origineel

5 reacties

Hey @Sedatlale ,

Hier kan je alle informatie terugvinden over digitale betalingen

Afhankelijk van het soort betaling dat de zaak aanbiedt, kan het zijn dat je Payconiq dient te hebben geactiveerd. Dit kan je doen door de app Payconiq by Bancontact te installeren!

Groetjes,

Lieze

Ja klopt maar heb moment payconic wel maar niet activeert want heb geen id leaser. Ik zou toch bv bij de delhaize kunnen betalen met scan qr code betalen

Hey @Sedatlale ,

Ik raad je aan in de winkel specifiek te vragen op welke manieren je contactloos kan betalen bij hen, want hier zijn verschillende mogelijkheden.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

Ja klopt maar heb moment payconic wel maar niet activeert want heb geen id leaser. Ik zou toch bv bij de delhaize kunnen betalen met scan qr code betalen

Als men enkel met de QR code zou willen betalen, dan zal de ‘Easy Banking’ volstaan. Trouwens, wanneer men na het openen ervan op de ‘Bancontact’ tikt, dan opent zich automatisch de QR-scanner. Bij Delhaize volstaat het dan de QR-code op te roepen via het uiterst rechtste van de drie knopjes, … en te scannen natuurlijk. Voorwaarde is wel dat de telefoon met het Internet verbonden is, ofwel via een locale Wi-Fi, ofwel via het mobiel netwerk.

Een identiteitskaartlezer is hierbij niet nodig, en al evenmin nodig voor het installeren van de BNP-toepassing. Of bedoelde u de kaartlezer van BNP? Iedere klant heeft toch recht op dat apparaatje?

Nog een waarschuwing, Delhaize’s gratis WI-FI werkt niet in alle winkels zoals het hoort, zoals bijvoorbeeld in die van “De Sterre” aan de Voskenslaan te Gent. En mijn ervaring is dat, de enige manier om zeker verbinding te krijgen erin bestaat de Wi-FI van de telefoon uit te schakelen en louter via het mobiel netwerk te laten verbinden.

Anderzijds, de toepassing “Payconiq by Bancontact” maakt het mogelijk te betalen met de telefoon via ‘Tikken en betalen’, zonder internetaansluiting (dus net zoals met de betaalkaart).

Echter, de Toepassing “Payconiq by Bancontact” is nog zodanig labiel dat het mijns inziens enkel kan worden aangewend door in deze toestanden vergevorderde gebruikers.

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg, @Krisje !

Je ervaring kan zeker nuttig zijn voor anderen die hiermee aan de slag willen.

Groetjes,

Lieze

Reageer