Beantwoord

junior investplan

  • 10 February 2022
  • 1 reactie
  • 340 Bekeken

Beste

Ik heb een junior invest plan lopen voor mijn dochter Amber Simons(18j bijna 19 j).  Nu is de vraag of wij dit geld nog kunnen opvragen voor het einde van het contract(1/ 7/2024)en haar niet alles moeten geven?  Dit omdat ze niet duidelijk met geld om kan gaan en als ze alles zou krijgen op het einde contract alles zal opdoen. ik ben wie die het contract heeft opgestart, maar er staan nu al bij leven de naam van mijn dochter.

 Graag meer info

mvg

kim simons

icon

Beste antwoord van LarsD 10 February 2022, 16:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @kim.simons,

Bedankt voor je bericht.

Het is mogelijk om al vroeger dit bedrag (of een deel er van) op te nemen voor het einde van het contract maar er kunnen hier kosten aan verbonden zijn.

Neem je al vroeger op dan is er geen afkoopvergoeding op de 12e verjaardag en vanaf de 18e verjaardag van het begunstigde kind. Bij afkoop op een ander moment is een afkoopvergoeding verschuldigd van 5% van de afkoopwaarde. In de laatste 5 jaar van het contract daalt de afkoopvergoeding met 1% per jaar.

Dan is er ook nog de roerende voorheffing: als je het kapitaal in tak 21 afkoopt binnen de eerste 8 jaar van het contract, dan betaal je 30% roerende voorheffing. Tak 23 is van bij het begin vrij van roerende voorheffing.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer