Beantwoord

Staatsbon kosten

  • 29 August 2023
  • 1 reactie
  • 650 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Geachte heer / mevrouw,

Ik krijg tegenstrijdige informatie over de kosten van de eenjarige staatsbon als ik deze via jullie bestel:

  • Kunt u bevestigen dat ik geen plaatsingscommissie, geen beheerskosten en geen bewaarlon aan BNP Paribas hoef te betalen?
  • Kunt u bevestigen dat het openen van een effectenrekening bij BNP Paribas voor de eenjarige staatsbon gratis is?

Kortom, als ik bijvoorbeeld EUR 1000 inleg, dat ik dan volgend jaar EUR 1028,50 terugkrijg? 

 

Groeten,

 

NK

 

icon

Beste antwoord van Tim DL 29 August 2023, 14:09

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1

Geachte heer / mevrouw,

Ik krijg tegenstrijdige informatie over de kosten van de eenjarige staatsbon als ik deze via jullie bestel:

  • Kunt u bevestigen dat ik geen plaatsingscommissie, geen beheerskosten en geen bewaarlon aan BNP Paribas hoef te betalen?
  • Kunt u bevestigen dat het openen van een effectenrekening bij BNP Paribas voor de eenjarige staatsbon gratis is?

Kortom, als ik bijvoorbeeld EUR 1000 inleg, dat ik dan volgend jaar EUR 1028,50 terugkrijg? 

 

Groeten,

 

NK

 

Dag @N.K,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Voor de Staatsbon zijn er geen kosten indien je intekent via ons, noch bewaarloon, noch beheerskosten en noch taks tijdens inschrijvingsperiode en op eindvervaldag. 

De plaatsingscommissie van min. 0,10% en max. 0,30% is wat de Belgische Staat aan de bank betaalt, dit is geen kost voor u. 

 

Indien u bij het intekenen toch andere kosten buiten bovenstaande percentages van de plaatsingscommissie krijgt, dan zal dit zijn aangezien de effectenrekening in een opgevolgde adviesportefeuille zit.

Je kan dan steeds een effectenrekening openen buiten deze portefeuille, via je Easy Banking Web:

  1. Ga naar onze website bnpparibasfortis.be en meld u aan via de knop rechts bovenaan.
  2. Selecteer Aanbod in het menu aan de linkerkant.
  3. Kies vervolgens Sparen en beleggen.
  4. Scroll naar beneden op de pagina en kies bij Beleggen voor Effectenrekening.
  5. Lees aandachtig de informatie op de pagina door en klik vervolgens op Effectenrekening openen.
  6. Neem de precontractuele informatie door en vink onderaan aan dat u kennis hebt genomen van de daarboven vermelde informatie. Klik vervolgens op Verder.
  7. Kies de rekening die als referentierekening zal gebruikt worden.

 

Let wel, de referentierekening die u kiest moet altijd een betaal- of beleggersrekening zijn en de houders van de rekening moeten dezelfde zijn als die van de effectenrekening. Klik nadien op Verder.

 

U kan er vervolgens voor kiezen om naargelang de aard van de verrichting een andere referentierekening te kiezen die zal gedebiteerd of gecrediteerd worden, en ook aangeven of de bedragen al dan niet naar euro moeten omgezet worden.

 

  1. Geef ook nog even aan of u rekeninguittreksels wilt ontvangen, u een effectenrekeningverzekering wilt en of België uw enige fiscale woonplaats is. Klik nadien op Verder.
  2. Nadat u de ingevoerde gegevens hebt nagekeken, neemt u de algemene voorwaarden en wettelijke informatie door en vinkt u aan dat u hiermee akkoord gaat om verder te gaan.
  3. Tot slot moet u enkel nog uw aanvraag bevestigen door met de kaartlezer een elektronische handtekening te plaatsen en nadien op Tekenen te drukken.

 

Na deze geopend te hebben kan je dan zonder (lopende) kosten of taksen intekenen op de Staatsbon.

 

Groetjes, 

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Reageer