Beantwoord

bank bereiken via telefoon vanuit Peru ... probeer maar eens

  • 16 May 2023
  • 3 reacties
  • 276 Bekeken

vanuit Belgie kan je de bank contacteren via het nummer 027626000 maar ik woon in Peru en hier krijg ik te horen dat dit nummer foutief is en niet bestaat . er is mogelijk fraude gebeurd  en ik zou graag de bank contacteren om een easy banking phone code te bekomen . welk is het nummer om vanuit Peru te telefoneren of hoe kan ik de bank contacteren .    

icon

Beste antwoord van SabrinaVD 17 May 2023, 11:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

vanuit Belgie kan je de bank contacteren via het nummer 027626000 maar ik woon in Peru en hier krijg ik te horen dat dit nummer foutief is en niet bestaat . er is mogelijk fraude gebeurd  en ik zou graag de bank contacteren om een easy banking phone code te bekomen . welk is het nummer om vanuit Peru te telefoneren of hoe kan ik de bank contacteren .    

Dag Guido Princen,

Als je vanuit het buitenland wilt bellen, is het belangrijk om de landcode voor het telefoonnummer toe te voegen (In dit geval +32).

Wil je bijvoorbeeld een Belgisch nummer bellen en dit nummer is: 02 762 60 00 

Dan dien je te bellen naar: +32 2 762 60 00 of 0032 2 762 60 00

Hopelijk komt het snel in orde voor jou!

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

ja , dat weet ik en doe ik maar krijg ald antwoord dat het nummer fout is en niet bestaat . zoek zelf maar eens op , op de website hoe je de bank kan contacteren … het gaat over obligaties , beleggen enz …. je geld is goed genoeg maar hun service , hun klanten helpen die niet in Belgie wonen , en zelfs die , is zo goed als nul . Ik weet nog hoe we voor 30 - 40 jaar zonder problemen naar het bank kantoor konden gaan en hoe we vriendelijk en persoonlijk werden geholpen …. de banken nu : stort uw geld en laat ons gerust . we zijn 70 plussers , een vergeten generatie , als je niet een jeugdig iemand bent die alle soorten apps en trukjes kent ben je verloren . Als je dan nog om welke reden dan ook , bijvoorbeeld gezondheid , naar Peru verhuisd en in een weldoend micro klimaat woont , dan mag je hopen geen problemen te krijgen . Er is dus denkelijk fraude  gepleegd en ze starten alleen een onderzoek op als we 25 euro dossierkosten betalen en een geheime code gebruiken .we willen gerust die 25 euro betalen maar hoe , overmaken ! goed en wel , maar op welke nummer . Die code , hoe bekom ik die als je geen contact kan maken van hieruit ….. Dank in elk geval dat je probeert te helpen .

Dag Guido Princen,

 

Bedankt voor je bericht.  Het spijt ons uw ontevredenheid te lezen.

 

Zoals eerder vermeld is het mogelijk om vanuit het buitenland te bellen, echter is het belangrijk om de landcode voor het telefoonnummer toe te voegen (In dit geval +32).

Wil je bijvoorbeeld een Belgisch nummer bellen en dit nummer is: 02 762 60 00 

Dan dien je te bellen naar: +32 2 762 60 00 of 0032 2 762 60 00

U kan ons beveiligd bellen via de Easy Banking App of via ons nummer 02 762 60 00 met de Easy Banking Phone code. 

Als je de Easy Banking App gebruikt kan je best bellen langs deze weg. 

  1. Meld je aan. 
  2. Kies onderaan in het menu voor ‘Communicatie’
  3. Selecteer vervolgens ‘Easy Banking Center’ en nadien ‘Rekeningen en kaarten’

Als je geen gebruik maakt van de Easy Banking App kan je ons telefonisch contacteren op het nummer 02 762 60 00, geef uw klantennummer en 5-cijferige Easy Banking Phone Code in.

De Easy Banking Phone code kan via de volgende stappen aangemaakt worden: 
Dit is enkel mogelijk indien u een actieve kaart in uw bezit hebt momenteel en een kaartlezer.

  1. Surf naar onze website Easy Banking Web (https://www.bnpparibasfortis.be)
  2. Klik bovenaan rechts op de groene rechthoek "Aanmelden" & volg de stappen om u aan te melden met de kaartlezer of via Itsme.
  3. Klik vervolgens op uw naam rechts bovenaan
  4. Druk op profiel beheren.
  5. Kies voor "Easy Banking Phone" in het menu dat verschijnt
  6. Klik op "Activeren" of "Wijzigen" en accepteer de voorwaarden
  7. Kies nu een 5-cijferige code die u makkelijk kan onthouden & typ deze 2 keer in, zoals gevraagd
  8. Bevestig met de kaartlezer
     

Hopelijk komt het snel in orde voor jou!

 

Met vriendelijke groeten,
SabrinaVD

Reageer