Beantwoord

blokkeren bankkaart

  • 15 March 2024
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

Ondanks het feit dat ik goed oplet bij transacties online ben ik toch slachtoffer geworden van oplichters. Er werd mij ongevraagd een abonnement aangesmeerd en ik ben zelfs VIP -lid ! Dat betekent dat men tot op heden al tot 2 x toe een som van telkens € 59,99 van mijn rekening afneemt… Dat geld zijn zogenaamd “credits” waarmee ik dan spullen kan kopen bij hen.

(Falinas.nl) Ik heb Bnp Paribas Fortis gecontacteerd en men heeft mijn bankkaart geblokkeerd. Nú vraag ik me af : 

  • behoud ik mijn oorspronkelijke rekeningnummer ?
  • hoe kan ik nagaan of die firma nog bedragen van mijn rekening afneemt ?

N C

 

icon

Beste antwoord van JoachimJ 15 March 2024, 10:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Beste @Eekhoorn ,

Bedankt voor je bericht. Jammer te vernemen dat je slachtoffer bent van fraude. Ik heb geen zicht op je persoonlijk dossier of rekening, dus ik kan er ook niet in detail op ingaan. Indien de bankkaart vervangen werd, blijft jouw huidig rekeningnummer behouden. Overigens, hoe werden de betalingen van de rekening gehouden? Via invordering? Indien ja, werd deze invordering geblokkeerd? Bedankt alvast, hopelijk komt het snel in orde. 

Groetjes, 

JoachimJ

Er stond 2 x een bedrag van - € 59,99 als “gereserveerd” 

blijkbaar voor een of ander VIP abonnement !?

Reputatie 4

Hallo @Eekhoorn,

Bedankt voor deze extra informatie.

In de meeste gevallen worden de betalingen uitgevoerd op basis van de kaartgegevens. Door dat je kaart nu is geblokkeerd kunnen de gegevens niet opnieuw worden gebruikt voor bedragen erop te reserveren.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dank voor uw reactie 

Nu ben ik toch enigszins gerustgesteld dat die firma geen bedragen meer van mijn rekening kan halen. Al blijft mijn rekeningnummer wel hetzelfde 🤔

Reputatie 1

@Eekhoorn ,

even ter verduidelijking blijft de rekeningnummer hetzelfde omdat de betalingen rechtstreeks vanuit de debetkaart zijn gebeurd. Daarom dat de kaart werd vervangen en een nieuwe besteld - de kaart was de sleutel tot de abonnomentsbetalingen. De nieuwe kaart die besteld is heeft andere kaartgegevens die de firma niet weet/kent, want zij hebben enkel je oude kaartgegevens die niet meer geldig zijn.

 

Hopelijk verklaard dat wat beter waarom de rekeningnummer niet werd veranderd.

 

Groetjes,

Jess

Reageer