Beantwoord

Excel files


  • Avonturier - Niveau 1
  • 10 reacties

Geëxporteerde excel files, met vb uitgaven gedurende een bepaalde periode geven niet aan naar wie de betaling werd uitgevoerd, de pdf file doet dat wel, maar dan kan je niet filteren, vb voor een uitgave in een specifieke winkel etc. Graag een oplossing hiervooraub, want dat is echt on handig. 

icon

Beste antwoord van LarsD 27 June 2022, 09:52

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 4

Hallo, @pvr,

Ik veronderstel dat je de documenten in excel gebruikt voor je boekhouding?

Indien het is voor professionele doeleinden dan kan je, als je dat nog niet doet, gebruik maken van onze website voor ondernemers.

Er is daar een mogelijkheid om CODA, of ook het gecodeerd dagafschrift, op te vragen. Dit is een bestand met uitgebreide informatie over verrichtingen op je professionele rekening(en). Dit wordt gemakkelijker gebruikt voor boekhouding.

Meer info over hoe je dit kan activeren voor je rekening kan je hier vinden:

Hoe activeer ik CODA-rapportering voor een rekening? | Community BNP Paribas Fortis

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dank voor de suggestie, ma

Sorry, Dank voor de suggestie, maar ik ben geen ondernemer en heb voor je suggestie geen toegangsrechten. Wel doe ik redelijk nauwkeurige boekhouding, die naar ik denk door vele anderen ook wordt gedaan.  Iemand andere suggesties, of heeft BNPParibas Fortis zelf een suggestie aub.

Reputatie 4

Hallo, @pvr,

Dus bij jou gaat het vooral over dat de bestanden in excel niet duidelijk aangeven wie telkens de begunstigde is bij een uitgave. Welke zaken kan je wel dan zien?

Dan kan ik dit verder laten uitzoeken.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Beste Lars, dank voor je antwoord. Ik krijg het volgende te zien :

 

maar tegenpartij of naam van de tegenpartij worden slechts op een paar plaatsen ingevuld, op pdf is alles wel te zien. 

Dank bij voorbaat voor een suggestie

mvg Patrick

Volgnummer Uitvoeringsdatum Valutadatum Bedrag Valuta rekening Rekeningnummer Type verrichting Tegenpartij Naam van de tegenpartij Mededeling Details Status Reden van weigering
Reputatie 4

Hallo, @pvr,

Recent is ook het formaat voor CSV bestanden gewijzigd. Daardoor zijn bepaalde zaken zoals de details van de verrichtingen veranderd. 

Het is ook niet dat de kolom van de tegenpartij of naam van de tegenpartij te klein is om de volledige benaming te zien te krijgen? Ik weet niet of je al eventueel hebt geprobeerd via Excel het document te wijzigen door de kolom te vergroten. 

Welk programma gebruik je voor je boekhouding te doen? Dan kan ik navragen of er eventueel een andere manier bestaat dat je toch de details kan te zien krijgen.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Dag Lars

Weerom dank voor de info. Kolommen etc aanpassen heb ik geprobeerd. En idd ik vermoed dat het CSV formaat is veranderd omdat er nu fixed breedte kolommen verschijnen als je CSV drukt op de gevraagde selectie van de BNPPFortis site en niet meer 1 kolom met daarin de variabelen gescheiden door ; of, 

Ik gebruik Microsoft office 365

dank en groet

Patrick

Dag Lars

Misschien heb ik me in vorige boodschap niet goed uitgedrukt, maar het probleem is niet opgelost ondanks aanpassingen etc.

Heeft u een andere oplossing? 

in afwachting

vriendelijke groet

Patrick

Reputatie 4

Hallo @pvr ,

Ik heb al reeds een navraag hierover gedaan bij onze technische dienst, in de hoop dat men daar eventueel feedback kan geven waarom dit juist voorvalt.

Op dit moment begrijp ik dus dat als je het document tracht te bewerken via Excel dat het niet lukt om bepaalde kolommen te vergroten?

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag Lars

 

Neen, kolommen kunnen wel vergroot worden, dat is geen probleem.

Maar de de inhoud van sommige kolommen blijft voor heel wat lijnen leeg, en dit zijn  kolom “tegenpartij” en kolom  “naam van de tegenpartij”. Op de gedownloade pdf file verschijnt de inhoud van die kolommen voor alle lijnen, wat niet het geval is in de gedownloade CSV file.

dank voor verdere hulp.

gegroet

Patrick

Reputatie 4

Hallo @pvr,

Zodra ik van onze technische dienst meer info heb ontvangen zal ik je via een privé-bericht op de hoogte brengen.

Laat ons zeker weten als er andere vragen zouden zijn.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag Lars

ok ik wacht jullie info af.

gegroet , Patrck

Beste Lars

Hebben jullie een oplossing in het vooruitzicht?

gegroet, Patrick

 

Reputatie 4

Hallo, @pvr,

Ik heb helaas nog geen respons op mijn vraag aan onze technische dienst gehad hierover.

 

Dag Lars 

Wel echt spijtig, want ik ben een en ander voor de belastingen aan het uitzoeken. Heel onhandig als je alles een voor een moet uitzoeken op de gedownloade pdf.

wordt vervolgd hoop ik

gegroet

Patrick

Reputatie 4

Hallo @pvr,

Ik kan zeker begrijpen dat dit lastig is, zeker als je bezig bent met je boekhouding. Ik probeer zo snel mogelijk een oplossing te zoeken.

Reputatie 4

Hallo @pvr,

Helaas heb ik nog steeds geen verdere feedback gekregen van het probleem. In de tussentijd kan ik je enkel aanraden om eventueel op een andere manier te proberen.

 

Beste

Wel best jammer

gegroet

Patrick

Reageer