Beantwoord

fishing

  • 13 August 2023
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Ongeveer een half jaar geleden werd ik door fishing opgelicht voor een bedrag van 50 €.Zo snel mogelijk heb ik de nodige stappen gezet om verder onheil te voorkomen.Als jarenlange klant en mede door mijn dreiging om als private banking cliënt naar een andere grootbank over te stappen heeft de directrice van het private banking center te Turnhout met locale middelen mij schadeloos gesteld.Ondanks mijn vraag om dit probleem bij het hoofdbestuur te behandelen en mij van een antwoord te voorzien heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.Mijn geduld is op en voor eind augustus wens ik te weten wat de bank onderneemt als het om grotere bedragen zou gaan..Als er bij Fortis Paribas geen verzekering bestaat tegen dergelijke fraude (een patiënt van mij heeft via fishing 340000 € verloren)overweeg ik ernstig de overtap naar een andere bank te zetten.Hopend op een antwoord voor eind augustus,

‘Dr.R.Colon

icon

Beste antwoord van Tim DL 14 August 2023, 10:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Als je hebt over ‘Phising’ dan kan je deze info best gebruiken :

Bron : https://www.vlaanderen.be/consumentenbescherming/phishing

Meld het bericht bij Safeonweb
Stuur een (vermoedelijk) vals bericht via e-mail door naar verdacht@safeonweb.be(opent in uw e-mail applicatie).

U loopt geen gevaar als u een verdacht bericht doorstuurt.
Safeonweb.be scant het bericht automatisch op kwaadaardige inhoud (bv. poging tot fraude of een virus). Als de links of bijlagen schadelijk zijn, worden die doorgegeven aan de leveranciers van internetbrowsers, die de schadelijke inhoud kunnen blokkeren.

Ik denk dat de (groot)bank, géén enkele trouwens, schuld treft...

 

Reputatie 1

Ongeveer een half jaar geleden werd ik door fishing opgelicht voor een bedrag van 50 €.Zo snel mogelijk heb ik de nodige stappen gezet om verder onheil te voorkomen.Als jarenlange klant en mede door mijn dreiging om als private banking cliënt naar een andere grootbank over te stappen heeft de directrice van het private banking center te Turnhout met locale middelen mij schadeloos gesteld.Ondanks mijn vraag om dit probleem bij het hoofdbestuur te behandelen en mij van een antwoord te voorzien heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.Mijn geduld is op en voor eind augustus wens ik te weten wat de bank onderneemt als het om grotere bedragen zou gaan..Als er bij Fortis Paribas geen verzekering bestaat tegen dergelijke fraude (een patiënt van mij heeft via fishing 340000 € verloren)overweeg ik ernstig de overtap naar een andere bank te zetten.Hopend op een antwoord voor eind augustus,

‘Dr.R.Colon

Dag @Rolandus,

 

Bedankt voor jouw bericht.

 

In verband met jouw dossier is het aangeraden hiervoor contact op te nemen met jouw adviseur, hij/zij kan dit nakijken.

 

Omtrent potentiële toekomstige fraude, hiervoor is de tip van @DirkRen heel erg handig voor mails.

In principe is het sowieso erg afgeraden om op een link vanuit een mail (of bericht of advertentie) door te gaan, en al zeker als er gevraagd wordt om uw kaartgegevens in te geven. Beste is om steeds de website zelf op te zoeken en je via daar aan te melden. Zo ben je zeker dat je op de correcte site bent.

 

In verband met verzekeringen tegen fraude:

Bij kaartverrichtingen is de kaarthouder aansprakelijk tot maximum 50 euro, behalve wanneer de houder met grove nalatigheid of frauduleus heeft gehandeld.

Aan bepaalde kredietkaarten is er ook een specifieke fraudeverzekering gekoppeld.

In verband met overschrijving is DirkRen correct, hier bestaat er geen verzekering voor, aangezien deze enkel kunnen worden uitgevoerd indien uw kaartgegevens en geheime pincode of elektronische handtekening dient meegegeven te zijn, en dit in principe enkel de kaarthouder is die deze gegevens kent.

Er is wel een beperking op de limieten geplaatst voor veiligheid tegen fraude. 

De overschrijvingslimieten zijn 25.000,00 euro/dag/persoon via beide de Easy Banking Web en App, deze kunnen verhoogd worden maar voor veiligheid tegen fraude zit hier een verwerkingstijd op van 2 dagen.

 

Groetjes,

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Reageer