Sticky News

[Nieuwe bpost bank klanten] Aanmelden in Easy Banking App en Easy Banking Web

  • 22 January 2024
  • 25 reacties
  • 22168 Bekeken

Reputatie 2
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 52 reacties

Hallo Community,

Vandaag verwelkomen we heel wat nieuwe bpost bank klanten bij BNP Paribas Fortis.
Als nieuwe klant krijgen jullie toegang tot onze digitale kanalen Easy Banking App en Easy Banking Web.

In afwachting van de ontvangst van jullie nieuwe BNP Paribas Fortis debetkaart kunnen jullie alvast aanmelden met jullie huidige bpost debetkaart. Hoe je dit doet, lees je hieronder: 

Aanmelden via Easy Banking App

  1. Open Easy Banking App.
  2. Tik op Aanmelden.
  3. Scan je debetkaart of vul je kaartnummer en klantnummer (op de achterkant van uw kaart) in, en tik op Volgende. Ben je Voormalige klant van bpost bank? Klik onderaan het scherm op Uw klantnummer vinden.
  4. Steek je debetkaart in de kaartlezer en volg de instructies op het scherm.
  5. Voer je gsm-nummer in en voer dan de activatiecode in die je per sms ontving.
  6. Kies je Easy Banking-code en bevestig

Vind je je klantnummer niet terug via Easy Banking App? Volg dan onderstaande stappen om het te raaplegen via Easy Banking Web.
Nadien kan je het klantnummer gebruiken om je ook via Easy Banking App aan te melden. 

Aanmelden op Easy Banking Web

 

  1. Ga naar bnpparibasfortis.be en klik rechts bovenaan op Aanmelden.
  2. Vul je kaartnummer en klantnummer in. Je vindt beide op je bankkaart terug.
  3. Ben je een voormalige klant van bpost bank en ken je je klantnummer niet? Klik linksonder op Vind snel uw klantnummer en volg de instructies.
  4. Tip: vink de optie Dit profiel onthouden aan. Zo hoef je de nummers de volgende keer niet opnieuw in te geven. Is dat wel veilig, vraag je je af? Ja, want bij de volgende stap wordt streng gecontroleerd of het wel degelijk jij bent die zich aanmeldt.
  5. Klik op Volgende.

Heb je de bovenstaande stappen doorlopen en je slaag er niet in om je aan te melden? Contacteer het Easy Banking Centre op 02/7433 40 07. Je kan bij hen terecht van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Hou er rekening mee dat er vandaag heel veel klanten ons telefonisch trachten te bereiken en dat mogelijks de wachttijden kunnen oplopen.

We stellen alles in het werk om jullie zo goed mogelijk verder te helpen.

 


25 reacties

Reputatie 1

Ik heb zonet een paar reacties gelezen en blijkbaar werkt het niet zo simpel als gedacht. Ik ben diep ontgoocheld in het flauwe excuus dat het Easy banking centre overbezet zou kunnen zijn. zorg dat jullie app werkt en dan moeten we niet bellen !

 

Het lukt bij mij Niet er komt wanneer ik wil aanmelden  technische probleem tevoorschijn  probeer dit later opnieuw foutecode:EBA0010

 Hou zou je dit kunnen oplossen

Ik heb hetzelfde probleem, zowel via de app als via website

 Wanneer zou dit opgelost worden?

 

Beste, helaas werkt de uitleg niet,

Ik heb alle stappen deze ochtend genomen, maar hij blijft aangeven dat de codes niet juist waren en dat ik het opnieuw moest proberen. Met als gevolg dat mijn complete kaart geblokkeerd werd. Dan telefonisch contact gezocht, en hebben ze de blokkade er af gehaald. En ze zeide me dat ik het later nog is moest proberen.

Vervolgens maar naar de bank gereden, (die vol mensen stond met hetzelfde probleem) 

De bankmedewerker heeft het voor mij geprobeerd in orde te brengen, maar ook haar is het niet gelukt.

Hoe gaat dit opgelost worden? 

Ik wordt er een beetje moedeloos van! 

 

Mvg Chantal 

Er werkt helemaal niks. Heel teleurgesteld want niks werkt er net zoals al die bovenstaande mensen, niet aanmelden op laptop of app. Not done. Een mens komt door jullie in de problemen omdat we niet aan onze eigen centen kunnen om onze rekeningen te betalen. 

Het lukt bij mij Niet er komt wanneer ik wil aanmelden  technische probleem tevoorschijn  probeer dit later opnieuw foutecode:EBA0010

 Hou zou je dit kunnen oplossen

Dat zou ik ook heel graag weten. En ik dacht dat Bpost al erg was maar dit bnp toestanden lijken mij niet veel beter. Echt erg. 🤬🤬🤬

Hier werkt het ook niet! Ze gaven de schuld op een “zogenaamd bepaald contract “die we niet hadden bij B Post, wat natuurlijk onzin is, ik ben nog nooit bij B Post langs geweest om een verrichting te doen.

Altijd alles online gedaan.

Ik krijg de zelfde foutmelding EAB0010

Als ik tegen morgen niets weet, sluit ik af en ga ik naar een andere bank!

 

Bullshit….NIETS werkt….

 

werkt niet

Beste,

Vandaag nog altijd niet in orde met jullie banking app en payconiq gaat ook niet! Moest dringende rekeningen betalen! 

Wie ga de kosten betalen met te late betalingen? 

Hoop dat het zo snel in orde komt🙏

Beetje telleurgesteld hoe de overgang gaat van bpost naar jullie.

Mvg,katje

 

Werkt nog steeds niet. De callcenter legt gewoon af, omdat er te veel bellers zijn. “Probeer later in de week terug.” Via chat werkt het ook niet. Dit is zeer vervelend! Mensen moeten rekeningen betalen. Hopelijk snel opgelost?! 

Met andere woorden, dit wisten ze al van vorige week, dus ons probleem zal pas in orde zijn NA dit weekend!!

Migratie van bpost bank klanten - 19 tot 21 januari | Community BNP Paribas Fortis

 

  • MarineF

  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 3 reacties

Dit weekend migreren de klanten van bpost bank naar BNP Paribas Fortis. Hierdoor zijn een aantal services uitzonderlijk niet beschikbaar voor klanten van bpost bank. Bij het openen van de BNPPF app/web krijgen sommige klanten een foutmelding dat ze geen contract hebben. Na het weekend zal dit probleem opgelost zijn. Je kan geen verrichtingen via Easy Banking App en Easy Banking Web doen maar de bankkaart werkt perfect en je kan nog steeds betalen of betaald worden via de Payconiq app (kies in de Payconiq app het Payconiq logo, niet dat van BNP Paribas Fortis). 

 

 

awel ik ook..

Al de 6de dag alles geblokeerd!!!! Echt een schande voor BNP Parisbas.Jullie beloven van alles en houden de mensen aan het lijntje met uitleg zoals “we werken eraan” “morgen zal het in orde zijn”

Zwaar teleurgesteld in jullie service!!!

Het lukt bij mij Niet er komt wanneer ik wil aanmelden  technische probleem tevoorschijn  probeer dit later opnieuw foutecode:EBA0010

 Hou zou je dit kunnen oplossen

beste bij mij was het zelfde probleem , ik ben naar een kantoor geweest van bnpp en de persoon aan de balie geeft me een ander contract nr gegeven en na 5 min was alles geregeld !!

maar er moet wat aangedrongen worden of anders schepen ze u af , ik heb medelijden met al die oudere personen die niet zo mee zijn met het huidig tijdperk.

Het lukt bij mij Niet er komt wanneer ik wil aanmelden  technische probleem tevoorschijn  probeer dit later opnieuw foutecode:EBA0010

 Hou zou je dit kunnen oplossen

 

Voor mij nu ook in orde, naar mijn Bpost kantoor geweest en daar hebben ze mijn ID kaart opnieuw ingelezen en alles was binnen de 5 minuten opgelost.

Overstap Bpost naar PNP Paribas. Hadden mooie folder ( met uitleg vr de overstap ) ontvangen. Spijtig genoeg had men bij Fortis wel over het hoofd gezien dat men bij Bpost met een abonneenummer werkt. Ook op de debetkaart is er nergens een klantennr terug te vinden. Via desktopcomputer geprobeerd dit nr terug te vinden. ( knopje “wat is uw klantennummer” werkte niet) Zonder succes. Probeerden de chat ( bleef maar laden ) en ook de telefoon ( het kan zeer lang duren ) Dat had dus weinig zin.. Tja, als men altijd zo werkt bij PNP belooft dit niet veel goeds vr de toekomst. Uiteindelijk via de tablet geprobeerd. En een klantennr verkregen.. En ook een overzicht van de uittreksels en rekeningen. Daarna op desktop ook zonder problemen ingelogd. Toch enkele opmerkingen. Ik ben gelukkig handig op dit gebied maar vr vele oudere klanten is dit wellicht allemaal niet zo simpel. Ook over het gedoe met dat klantennummer had men bij Paribas te weinig rekening gehouden. Had men dit op voorhand gecommuniceerd naar de overstap-klanten was er wellicht veel minder ellende. Diepe zucht….

Ik ben naar een kantoor geweest van bnpp en niemand kan je helpen ik was tevreden bij de post nu een bank waar ze veel beloven?

Het lukt mij niet ben al naar twee kantoren geweest Roeselare en Poperinge .

Nog steeds geen oplossing 

 

BNP Paribas so stressful!!BNP Blocked my account for no reason. I can't withdraw my money, I can't transfer my money, I can't even buy anything with my bank card. I don't know what's going on with this BNP Paribas. I went to BNP Paribas and they sent me back to the Bpost office to try. Bpost tried to help but they said it all about BNP. .

Reputatie 4

@Aladin111: bedankt voor je feedback. We zijn blij dat het uiteindelijk toch is gelukt.

@Ledain: onze excuses dat je nog steeds geen toegang hebt. We raden je aan te bellen naar het volgende nummer: 02 433 40 07. Ze kunnen daar verder bekijken waarom je connectieproblemen krijgt.

@Response01: Our apologies for this problem. Normally this should of course not happen. So you were in one of our branches. They offered no solution or perspective to solve it? We are working hard to make sure that every client that comes to us with these problems can be helped.

It just requires more investigation into the cause of the problem. There could be various reasons why the account was blocked. 

We do advice to contact our helpdesk 02 433 40 93. You can call on working days from 7 am to 10 pm and Saturday from 9 am to 5 pm. That way you can let it be investigated further and hopefully you will have access to everything as soon as possible.

 

Kind regards,

LarsD

I called this number 02 433 40 93 for help for two hours still no one picked up. I don't know what's going on for this bank. I did everything I could but this makes me so crazy to see my balance I can't do anything with my money. I don't know maybe this bank is scamming my money. Maybe I have to go to the police or other government agencies for help 

Hi @Response01 ,

We’re very sorry for the difficulties you encounter. Unfortunately, at this moment, it’s only possible to solve this problem by phone. Our IT department is also working on a global solution in the meantime.

Kind regards,

Liz

Bij mij lukt het ook niet.

Mijn echtgenote heeft de omwisseling BPost naar BNP kunnen doen zonder problemen, maar ik wou inloggen via Banking Web met de kaartlezer ; alles correct gedaan en kreeg elke keer de melding ‘digitale handtekening niet correct’, nochtans telkens de finale correcte cijfercombinatie van de kaartlezer overgenomen.

Daarna geprobeerd via de Banking App en toen kreeg ik de melding ‘kaart geblokkeerd en om te deblokkeren bellen naar het gekende nummer!!, echter meer dan een half uur wachttijd en nog steeds geen medewerker gehoord!!

Via Banking App van mijn echtgenote zien we daarbij wel onze zichtrekeningen, maar niet onze spaarrekening????

Grote ontgoocheling in de  grootbank BNP Paribas.

Kan iemand van de bank laten weten hoe we dit snel en effectief kunnen oplossen aub ? We maken er anders korte metten mee en gaan via ons plaatselijk kantoor de rekeningen afsluiten en nemen gewoon een andere bank.

Reputatie 4

Hallo @KurtL,

Onze excuses voor dit ongemak.

Je hebt al naar de aparte lijn voor connectieproblemen proberen te bellen: 02 433 40 07? Volgens onze laatste informatie zouden er minder lange wachtijden moeten zijn bij deze lijn.

Er zijn helaas klanten die nog niet kunnen aanmelden vanwege een foute instelling op hun debetkaart. Onze diensten kunnen dat wel terug juist zetten zodat je zonder problemen met de kaartlezer kan aanmelden.

Over de onzichtbaarheid van de spaarrekening in Easy Banking App: heeft je echtgenote ook al gekeken via het profiel in Easy Banking Web of ze daar wel zichtbaar is? Het kan namelijk zijn dat de spaarrekening nog apart moet toegevoegd worden aan het startscherm van de app. Dit kan je door in het startscherm van de app te klikken op Favorieten wijzigen. Je krijgt dan een lijst van beschikbare rekeningen. Door op de + naast de rekening te klikken voeg je ze toe aan het startscherm en is deze ook meteen zichtbaar bij het openen van de app.

We begrijpen ook je ontgoocheling in ons. We doen wel het nodige om zo snel mogelijk klanten verder te helpen die nog problemen ervaren. Alvast bedankt voor jullie geduld.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

BNP Paribas so stressful!!BNP Blocked my account for no reason. I can't withdraw my money, I can't transfer my money, I can't even buy anything with my bank card. I don't know what's going on with this BNP Paribas. I went to BNP Paribas and they sent me back to the Bpost office to try. Bpost tried to help but they said it all about BNP. .

same here.everything worked finally.and this morning i cannot log in to the app anymore.it says”your account is blocked,you dont have an easy bank contract”call us.what the actual...***never had any probs with boost for

many years. enter...bnp paris bas.can t use xar or withdraw money.  no notification up front. just gotta eat air and drink water when it rains now?

Reageer